Eerste collegeweek overleefd.. :)

Canada's flag
North America » Canada » Alberta » Calgary
January 13th 2006
Published: January 15th 2006

Zooo, het is nu ook in Calgary weekend. Even een kleine update. Ik weet nu welke vakken ik hier ga volgen, ik houd het maar bij drie. Dat vak over management issues met informatiesystemen was way too easy. Ik heb nu een heel ander vak, eentje in het Duits, over de politiek, pers en popcultuur in Duitsland sinds 1968. Klinkt misschien saai, maar is heel leuk, vooral ook omdat iedereen gemotiveerd is. Dus nu heb ik twee nogal pittige vakken, mergers en acquisitions en strategy management, en dat Duitse vak dat wat makkelijker is. Zo, vanaf nu zal ik jullie minder vervelen met verhalen over mijn vakken 😊.

Verder heb ik niet zo heel veel spannende verhalen. Woensdag naar een etentje geweest met internationale en Canadese Business studenten, in een Canadees restaurant. Op zich wel gezellig, maar niet echt bijzonder, zeker niet voor die 30 dollar. Onder aan dit verhaal heb ik nog wat foto's geplaatst. Maar goed, daarna nog naar de Den's gegaan (zeg maar de Beurs op de campus hier 😉 ), op woensdag zijn er altijd veel internationals, dus heel gezellig.

Verder krijg ik al aardig het normale ritme te pakken hier. Colleges, wat sporten, wat met mensen afspreken, wat koken, gewoon, standaard dingen. Het grootste verschil is alleen dat je hier veel meer de neiging hebt om bezig te blijven, dingen te ondernemen, nieuwe mensen te leren kennen, etc.

Donderdag avond weer naar de Den's, o.a. met mijn huisgenootjes, en nog wat andere mensen. Echt rampzalig! Donderdag is ook hier de drukste studentenavond, dus ik wist dat ik vroeg moest gaan. Kwamen we om 7 uur (!) aan, stond er al een bizar lange rij. We hebben anderhalf uur staan wachten! Gelukkig wel binnen, maar toch. Al dat gedrang, en mensen die tussen de rij proberen te sneaken, verschrikkelijk. Het was eenmaal binnen heel gezellig hoor, maar dit ga ik dus echt nooit meer doen. Ofwel al echt vroeg er heen voortaan, ofwel ergens anders heen.

Vrijdagavond was ik behoorlijk moe, dus in eerste instantie was t idee om thuis te blijven, maar uiteindelijk zijn we met een hele groep naar het appartement van twee Duitse meisjes gegaan (ze hebben verder geen roomies), was super gezellig, weer eens wat anders dan de drukke kroeg. En daarna op tijd naar bed, want zaterdag moest ik weer vroeg op...

17th January 2006

glass
Thank you for getting this nice "dirty" glass for me on picture "DenĀ“s 1". ;-)

Tot: 0.141s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 40; dbt: 0.0772s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb