Multicultural tour


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Alberta » Calgary
January 14th 2006
Published: January 16th 2006
Edit Blog Post

Zaterdag had het International Student Center een multiculturele tour georganiseerd. Dat betekende wel om acht uur op op mijn vrije dag, dus it'd better be good 😉. Dankzij de schoolbus waarmee we gingen voelde het al gelijk als een schoolreisje 😊, we kregen zelfs donuts en drinken in de bus, haha, ik voelde me terug op de kleuterschool.

Eerste activiteit was taekwondo, wel lachen, maar best lastig als beginner. Daarna vertelde een blackfeet-vrouw (=originele bevolking van Calgary, indianen) over haar stam, gevolgd door traditionele dansen door haar en haar zoontje (superschattig). Op een gegeven moment werden zelfs wij aan het dansen gezet, haha, met iets wat een Indianen-dans zou moeten zijn, maar me verdacht veel aan Carnaval deed denken 😉. Maar het was zeker interessant wat over de oorspronkelijk bewoners te weten.

Na de lunch kregen we een rondleiding door China town, wat ik persoonlijk niet zo heel spannend vond. Als laatste activiteit hadden we salsa-les, wat ik tegen verwachting in ontzettend leuk vond, en ik was niet de enige. Het was niet eens zo moeilijk, zelfs ik kon het.. 😉

Na een Oostenrijkse maaltijd (ik ging bij een meisje uit Wenen eten 😊) zijn we nog naar een wedstrijd gegaan van het uni-basketbalteam. Was wel spannend, maar echt goed zijn ze niet, viel tegen. Na een paar drankjes bij dezelfde Duitse meisjes als gisteren, weer met een hele groep, ben ik braaf om half 1 naar bed gegaan (best netjes toch?)...



Additional photos below
Photos: 18, Displayed: 18


Advertisement



Tot: 0.044s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0231s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1018.1kb