op kraamvisite onderweg naar het Noordereiland

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Wellington
July 11th 2008
Published: July 11th 2008

Vanmorgen naar het visitorscentre van Kaikoura gegaan om informatie in te winnen over een aantal dingen. We moesten in ieder geval een overtocht boeken naar het noordereiland. Bovendien wilden we ook nog graag of met dolfijnen zwemmen of naar de walvissen kijken.
Het zwemmen en het walviskijken was waarschijnlijk niet mogelijk omdat het weer erg onstuimig was. Het waaide namelijk ontzettend hard. We hebben daarom besloten om ergens anders te proberen om met de dolfijnen te zwemmen en dan op dit moment maar door te rijden naar de overvaart.

Bij de rit ernaartoe werden we praktisch van de weg gewaaid. Het waaide erg hard.

De vrouw van het visitorscentrum had ons nog wel een tip gegeven voor een kort wandelingetje op de weg ernaartoe. Dit hebben we gedaan. We kwamen eerst bij rotsen vol zeerobben en na het genoemde kleine wandelingetje liepen we zo de kraamkamer in van de zeerobben. Wederom adembenemend!! Overal zeerobbabietjes en -kindjes aan het spelen en zwemmen in het water.

Ik ben gaan zitten op ongeveer 2 meter afstand en al snel kwam er eentje kijken op een meter afstand van me! Dat is echt super gaaf! Er was namelijk niemand en je zit gewoon in de vrije natuur.

Daarna weer verder gereden naar en bij Picton de boot naar Wellington genomen.

Wat wel grappig is, is dat we heel vaak gevraagd worden of we van overzeas zijn (duss.. van de andere kant van de oceaan) en nu.. na bijna twee weken realiseer ik me dat ik bijna al die tijd een trui aan heb gehad met koeieletters overzeas er op!

's Avonds overnacht in Wellington. Nog wel een beetje zeebenen van de overtocht.

Katinka

15th July 2008

super mooi
Wow man..wat super mooi daar. Je doet et goed met je nieuwe camera meid..dikke pluim hoor!! Blij dat het weer goed met je gaat..en heeft Bram z'n pluizenbol z'n nieuwe model al wat geaccepteerd?? haha.. KUss Ankie

Tot: 0.06s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0366s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb