Tot nu toe mijn indrukken van NZ

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Franz Josef
July 2nd 2008
Published: July 2nd 2008

*Wat ze zeggen over NZ dat je 4 seizoenen in 1 dag mee kan maken, klopt helemaal. In twee dagen tijd hebben we in de sneeuw gezeten in de bergen, goed weer gehad aan zee, en zitten we nu met regen in het regenwoud. Erg bizar maar ook geweldig.

*De mensen zijn hier erg vriendelijk en vragen altijd hoe het met je gaat.

*De wobbling Kea, een soort papegaai is een erg grappige vogel, maar je moet hem niet voeren, anders eet hij de rubbers van je autoramen op tot je hem voert. We hebben er een ontmoet, eerst liep hij van ons weg, maar toen aan de andere kant een kat aan kwam, kwam hij maar weer onze kant op. Het is een erg nieuwsgierige vogel.

*Nieuwzeelanders zijn niet echt op de winter ingesteld. Zelfs terwijl het vroor, liepen er nog mensen in een korte broek en op slippers.

*Het land is opvallend goedkoop, en het scheelt dat we ook in het naseizoen zitten.

*Het is hier goed te zien dat er een eeuwige strijd tussen mens en natuur is, er zijn weinig wegen die overal moeten wijken voor de natuur.

*Je mag hier wel een driedubbele autoraamverzekering hebben. In 2 dagen tijd hebben we ongeveer 10-20 sterretjes en putjes in ons voorraam zitten.

*Ons busje "walter" is ideaal! Klein maar fijn, alleen krijg ik wat last van mijn rug van het bed, dus maar wel afwisselen met de hostels. Verder is er altijd plek op de campings en hebben we een lekker warm kacheltje en warme slaapzakken!

*Bij veel husijes heb je het gevoel dat je in Eurodisney bent, op andere plekken zijn de huisjes juist weer super vervallen.

*Er rijden hier een heleboel auto's die vernoemd zijn naar mijn moeder!!(ADA)

*Ik mis Mikki en Minou die elke avond zo lekker bij ons liggen!!

Katinka

2nd July 2008

Hoi! Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en dat het tot nu toe allemaal vorospoedig gaat! En errug gaaf die foto van jullie bus, die past wel precies bij jullie, alleen die naam...misschien kun je de bus herdopen?? :P Ik hoop meer fijne verhalen! Veel plezier!! xx Jap

Tot: 0.103s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0775s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb