Published: June 11th 2008

Amerikanerne kan bare det der med Disney

Efter en dejlig dag med Disney må man slå armene ud i bedste Fedtmule-stil, lægge sine danske forbehold (ikke EU ditto) på hylden og lade sig falde pladask på rumpen over det flotte professionenelle og i detaljen gennemførte show, som Disney lægger navn til her i Anaheim. Wauw! En bekostelig affære, indrømmet, men underholdningsværdien er i top! Uden at gå i detaljer vil jeg bare fastslå, at en Disneyfilm, som den vi så med Steve Martin, der konkurrerende om værtskabet med Anders And i anledning af parkens 50 års jubilæum, bliver 400 gange sjovere, hvis den ses på et stort lærred, i Disneyland, med surround sound og ikke mindst Jeppe siddende hulkende af grin ved siden af; det er god humor! Og ubetaleligt, mindeværdigt morsomt!

Og efter en lang dag med forlystelser (og lange køer) det forbløffende begejstrende og totalt Disney amerikanske - men yderst seværdige - fyrværkeri, der inddrog Disneyhistorier og buldrende filmmusik, laserlys og en flyvende, lysende Klokkeblomst henover det illuminerede eventyrslot. Jamen, herlige land! som moster Marit ville udtrykke sig.

Vi sender et par stemningsbilleder fra dagen og fortæller gerne skræmmende detaljer senere - på opfordring.

I dag - tirsdag har afleveret vores motorhome og dermed afsluttet et større kapitel i vores amerikanske familie-dannelsesrejse; istedet har vi lejet en ny bil med noget mindre plads. Uha, det var tungt at alle vore kufferter og poser, ditten og datten stablet på uhøjtidelig vis i bagenden af en Dodge-van. Men det er en lettelse at køre rundt i! Således afhjulpet mange kvadratmeter på ryggen af vort køretøj har vi suset Los Angeles rundt - Long Beach, Crystal Cathedral og slået lejr på Sunset Blv nær Hollywoods centrum.

I morgen gælder det stjernes mekka; Hollywood! Og vi forventer at se dem alle: Peter Pan, Hanna Mntana, Karls Stegger og hvem ved? Måske selveste Bodil Udsen også! Forventningerne er i top!

Signe i topform
Disneyland

Indiana Jones fik vi faktisk et glimt af i vild jagt henover hustagene!

Her i Tarzans omgivelser

Missisippi river boat
Long Beach: Queen MaryLong Beach: Queen Mary
Long Beach: Queen Mary

Den gamle Ocean-liner fungerer i dag som hotel og turistattraktion
Crystal CathedralCrystal Cathedral
Crystal Cathedral

Kæmpekirke i glas - et rnt glarmesterparadis
enkelt budskabenkelt budskab
enkelt budskab

Robert Schuller, der er grundlægger af kirken bag det imponerende bygningskompleks, har et enkelt og fængende budskab.
Crystal CathedralCrystal Cathedral
Crystal Cathedral

Plads til 3000+ Sikke et orgel, kor og band og hvad ved jeg?

11th June 2008

Sådan så det også ud i 1985
Hej familie, gode billeder. Hvor er I dejligt glade. Skønt at se. Kh Fritz
11th June 2008

"This is my life"
har Jakob netop spillet; så forskellige liv hver enkelt på kloden oplever lige NU. Cool't, ikk'? Jeg ser næsten for mig hvordan Sigbjørn runder et hjørne på to hjul i svinget med hele familien bagi under centrifugalkraftens massive påvirkning og crasher en søppeldunk i sin dodge van når han parkerer, som før omtalte Steve Martin.Ha. Fantastisk at I er så udholdende i jeres vidunderlige rejsebekrivelser. We love it! Bliv ved!!! Hilse en stor fan ;-) Marit
16th June 2008

wonderland-family..
Hej alle fem. Det ser skønt ud i klær USA godt. Sej hat Sigbjørn. Knus Merete.

Tot: 0.111s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0535s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb