"The Crazy Man on the Train

North America » United States » New York » New York » Queens
April 5th 2008
Published: April 5th 2008

Ok. Tweede dag New York. Nog katerig van de avond stap ik in de trein. Lekkere muziek op (dankjewel Judith!) en een boek van Grunberg in mijn handen "Grunberg rond de Wereld". Een verzameling van zijn columns uit de NRC. Vooral erg goed en grappig geschreven. Goed gemutst lees ik dit alles en proest het uit van het lachen. Mensen om me heen gaan langzaam van me wegschuiven. Mij goede zin vertaalde zich ook in een enorme glimlach op mijn smoel. Achteraf leerde Liane me dat ik dus de "Crazy Man on the Train" was. Het is hier ten strengste verboden te lachen laat staan glimlachen in de trein! Weer iets geleerd van de folklore!

New York is toch niet groter dan je denkt. Gisteren liep ik tegen Elke aan, een dame uit Leuven die ik ha gesproken in het vliegtuig. Samen met haar beland in een kroegje in The Vilage waar ze Duvel en Orval verkochten; heerlijk! Uiteindelijk aan de praat geraakt met 2 Amerikanen die mij uitgebreid verhoorden over het sluiten van het Amsterdamse "Red Light District". Ook kreeg ik de nodige vragen over onze superbeste Hollandse wiet. Ik vertelde dat ik het goedje weinig aanraakte of rookte omdat het in Nederland kan en mag (hoe lang nog?) Enfin, de avond hiervoor had ik wel erg slechte wiet op bij Liane. Ze kreeg het van een dealer welke zich " The 360" noemde. 1 Van de twee Amerikanen moest even de meter bijvullen. Toen hij terugkwam stelde hij zih aan mij voor als " The 720" en haalde een stronk wiet uit zijn zak welke er stukken gezonder uitzag dan de kamelenstront van Liane 😊 Hij gaf mij een stekje en de Belgsiche dame wist niet wat haar overkwam. Liane was ook verbaasd mij te zien met iemand die ik 'ken' maar zeker ook vanwege mijn nieuw gemaakte vrinden. De dame uit Belgie moest weer terug naar haar viendin die hopelijk uitgeshopt zou zijn terwijl wij heerlijk risotto gingen eten. Dat was super!

De wiet, bier en whisky waren me teveel voor de dag. Jetlag hakte er ook goed in dus lag ik vroeg knocked out op bed. Maar goed ook want er is hier genoeg te zien en doen. Ik bevind me wel in een luxe positie; heb een slaapadres, ben hier langer dan de meesten en kan dus alles op mijn gemak doen. De dollar kost hier ook geen eurocent en het is dus goed te doen allemaal. iPods zijn weer uitverkocht, dus de dollars hou ik goed op zak.

Nu op naar het Empire State Building en andere toeristische kak. Hugs and kisses from the Big Apple!
Xander

6th April 2008

ENJOY!!!
XXX That's it just ENJOY!!! XXX
6th April 2008

Als je leuke platenzaakjes ziet..
He Dof, Hoe is t daar? Groot GroOoter GroOOotst?! Waarschijnlijk ga ik in oktoner ook daar zijn, en dus als je leuke second hand of new maar niet te massale platen zaakjes ziet, schrijf op die Avenues, Corners en numbers.. Ik wil weet..! Hoe lang ben je daar nog? Viel Spaß en laat je niet muggen! En als je ons mist luister.. myspace.com/radiobanzai X uit de Muntel
7th April 2008

Jet Lag
Jet Lag is toch alleen de andere kant op?

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0602s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb