東京・2日目

March 16th 2008
Published: March 23rd 2008

派手だね派手だね派手だね

Riktigt snitsiga kläder.
Eftersom vi kom hem runt 7 så gick vi inte upp förrän 13-tiden. Fixade oss, gick till Lotteria (hamburgerkedja) och åt frukost. Därefter direkt till Yoyogi-parken idag. På söndagarna brukar lite extra mycket j-rock-folk och cosplayers samlas där. Även mimare, yankees och annat pack så en stor del av tiden gick till åt att titta på sådana. Och på skolflickor i nästintill obefintliga kjolar såklart. Då och då kom det även fram japaner och ville fotas med mig och David, vi såg väl skumma ut. Efter det blev det lite shoppande. I en affär hittade jag en röd tröja med ett stort svart hakkors på. I Japan har den inte så stor betydelse men... ja, att gå med en sån i västvärlden skulle vara lika med självmord. Har för övrigt köpt en hel del saker som jag ska sälja när jag kommer hem. Saker som är relativt billiga här men Japan-tokiga Tradera-användare slänger ut mängder av pengar på. Affärsmans-Vincent slår till.

Sen mötte vi upp Kanako. En tjej som jag pratat med på internet i något år sen hon hittade mig på MySpace av alla hemska ställen (någon som vet hur man tar bort sig därifrån? Försökt men den tillåter
Mime!Mime!Mime!

Hittade en mimare...
mig inte! Avskyr den sidan.) Kvällen kom fort eftersom vi gick upp så sent och efter att ha ätit en ganska dyr och torftig middag i Shibuya gick vi till Club Atom. Kanako är ingen klubbmänniska och skulle jobba dagen efter så hon stack iväg. Det var verkligen en Japan-klubb och vi var nog dom enda gaijinsen där. Istället för dansare hade dom någon slags hårtävling där dom skulle fixa en ball frisyr på japanska tjejer på kortast tid. Lite konstigt. Ganska tråkigt efter ett tag, men japanerna verkade uppskatta det. Tycker inte frisyrerna blev så fina heller, men men.

Mari och hennes vänner var även i Tokyo så vid två-tiden drog vi vidare till Roppongi för att möta dom på Gas Panic-baren. Var typ bara vi och ett annat gäng japaner där så pratade med dom, personalen och spelade massa konstiga spel. Helt okej. Jono somnade som vanligt vid bordet...

När morgontågen började gå vid 5-tiden drog vi oss hemmåt. Men först gick vi in på Don Quixote som är ett slags... dygnet-runt-öppet varuhus med en hel del skumma saker. Var rätt trött så orkade inte titta så mycket men David kom med ett par boxershorts med
Mime-publik.Mime-publik.Mime-publik.

...som tydligen var väldigt rolig. Det tycker nog speciellt japanen bredvid David iaf.
balla japanska tecken på iaf. Upplyste honom att det stod "Varning för starka naturgaser" på dom och... han hängde tillbaka dom rätt fort. Sen hittade han ett annat par som ingen av oss kunde tyda men köpte dom iaf... Måste titta på att översätta dom någon dag.

Kom hem vid 6-7 och däckade direkt.

ShowShow
Show

Några konstiga typer med regnbågsfärgat hår hade någon show... tills polisen kom dvs.
Dreams come trueDreams come true
Dreams come true

Vet inte riktigt vad deras syfte var men... dom såg ut att ha kul iaf.
DisturbingDisturbing
Disturbing

David och hans nya flamma.
Black and whiteBlack and white
Black and white

Random Gothic Lolita-tjej
RockabillyRockabilly
Rockabilly

Yankee-japaner
Random japaner,Random japaner,
Random japaner,

Finns så sjukt mycket snygga tjejer här. Trodde verkligen inte det innan jag kom hit.
Staty-monsterStaty-monster
Staty-monster

Ganska läskig och trippy.
Love CafeLove Cafe
Love Cafe

NAME IS LOVE
Fixa frisyren på klubben?Fixa frisyren på klubben?
Fixa frisyren på klubben?

Den konstiga tävlingen på Atom.

25th March 2008

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.145237 <--- angående Facebook. Folket ser ut som om de är plockade från nåt random konvent ju. =)

Tot: 0.105s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0697s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb