Den sest a sedem: Nikko a cesta na zapad

Japan's flag
Asia » Japan » Tochigi » Nikko
March 15th 2008
Published: March 15th 2008

Nikko Nikko Nikko

Mestecko pod horami
Ahojte!Ozyvam sa z Hiroshimy.Vcera som stravil den v Nikko - malom mestecku nedaleko Tokya.Je to pamiatkova oblast chranena Unesco a ak si nieco zasluzi titul Svetove dedicstvo Unesco, tak je to toto miesto, ale po poriadku.

Z Tokya som vyrazil skoro rano o 8.00 a v Nikko vystupil okolo desiatej.Od rana prsalo a ja som dufal, ze skoro prestane, ale neprestalo.Zo stanice som sa vydal peso na miesto ubytovania - mal to byt tzv. ryokan - rodinny penzion.Trocha som pobludil tak mi cesta trvala hodinu miesto 20 minut, no ale co uz - orientacny nezmysel.Ked som dorazil, privital ma domaci - neskutocne mily pan.Hned mi ukazal izbu - hotove male kralovstvo.Na ploche 3x3 metre bolo vsetko - od malej telky, cez ohrievac az po vyhrievadlo pod tatami - podlozka na ktorej spi.Este mi aj doniesol vodu na caj, fakt neskutocne mily a prijemny.Len co som sa ubytoval, hned som siel pozerat chramy a klastory.To je prave to, co je na Nikko take zaujimave.Perfektne zachovaly chramovy komplex.No popozeral som co sa dalo, ale kedze furt prsalo, nebolo to nic moc.Bol som aj dost sklamany z pocasia aj z toho, ze som si vyhradil na Nikko len jeden den, kedze by tam bolo co robit/pozerat aj tyzden - ist na turu alebo do kupelov a tak.Tak som este kupil v obchode cestou dake jedlo na cestu a isiel spat.Zobudil som sa rano a pol siestej a bolo uplne krasne slnecno.Kedze som som musel ist na vlak az o desitaj, zobral som fotak a palil nazad hore.Tu sa mi veru zisiel moj maratonsky trening, ale oplatilo sa.Akurat slnko vychadzalo, tak vysli pekne fotky, aspon myslim.

Jak som sa vratil nazad, uz som len zobral veci a siel na stanicu, cakala ma 8-hodinova cesta do Hiroshimy.Najprv som siel lokalkou do Utsunomiya (alebo tak dako) a prestupil na Shinkanzen do Tokya.Tam som zas prestupil na dalsi do Okoyamy a tam na dalsi do Hiroshimy.V podstate vsetko prebehlo hladko a okolo siedmej som uz bol na ubytovni.Co sa tyka Shinkazenu, su to rychlovlaky na kolajoch normalneho typu, tym magnetickym som nesiel.Je to ale aj tak pecka, dost to pripomina lietadlo - zvonku, zdnuka aj zvukom.Su rozne typy - ja som siel naprikla Hikari 475 Superexpress-om 😊

Co sa este tyka cestovania (aj Enko pisal v komentari), Shinkanzeny su drahe aj pre domacich.No ale Japonci si velmi vazia turistov a tak ponukaju velmi vyhodne 1-, 2- alebo 3-tyzdnove neobmedzene cestovne listky, ktore su len pre cudzincov a musia byt zakupene pred prichodom do Japonska.Ja mam taky tyzdnovy, takze teraz len ukazem pri vstupe na peron (spolu s rezervaciou ktora je zadarmo), typek sa ukloni a pusti ma.Sa aj citim dolezito 😊

Takze tak.Idem ja spat bo som dost utahany.Zajtra idem pozriet Mierovy park a muzeum, uz som zvedavy.Ahoooj.

15th March 2008

Super! Su sice aj ine miesta, ktore si podla mna zasluzia byt dedicstvom, ale ten chram vyzera fakt dobre. Aj tie hory okolo... Co sa tyka tych vlakov, tu su tie ICE tiez drahe, ale neviem ci vobec niekto cestuje za normalne ceny. Ludia maju bud zlavove karty alebo kupuju listky v nejakcych akciach...
16th March 2008

Tak toto je pecka. Vyzera to ako z tych hier alebo kung fu filmov.
17th March 2008

Chramy
Atam ich je vela takych, aj zo 10.Len nebolo dobre pocasie v prvy den a ked som siel potom rano, bolo setko zavrete

Dik.
To by mna nenapadlo :)

Tot: 0.379s; Tpl: 0.019s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.1275s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb