カラオケと病気

Asia » Japan » Osaka » Hirakata
February 15th 2008
Published: February 18th 2008

TanukiTanukiTanuki

Dom här hittar man lite här och där. I Japan symboliserar dom druckna slyngar/pajaser. Men den där blicken... Helt sjuk verkligen. Måste köpa med mig en sådan hem.
Börjar jag tidigt så går jag absolut upp i sista sekunden, springer ner till köket, fixar en macka och sen går jag i princip. Så äter jag den på vägen, allt för att spara tid. Hatar att gå upp tidigt verkligen.

Först hade vi kanji. Hade en jättenkel läxa som, när vi blev förhörda på, flera i klassen hade fel på. Ibland är klassen jättesvår men för det mesta känns den nog för lätt. Men lär iaf nya kanji-tecken så jag har nog hamnat rätt iaf.

Efter det var det en timme till nästa lektion så satt i datasalen, pratade lite med Sakuyaku. Hon pluggade ekonomi och... ekonomi är svårt som det är och ekonomi på japanska... såg helt omöjligt ut. Träffade även Yuki som jag fick lite choklad av.

Efter speaking-lektion och leadership så gick jag och David hemmåt. Stannade på Bikkuri Ramen (Förvånade Nudlarna) och åt. Väldigt gott men inte lika gott som stället vi var på häromdagen med Daddy. Men blir nog helt klart fler gånger som jag kommer gå dit efter skolan.

När vi kom hem var klockan fyra och gymmet stänger fem så vi skyndade oss dit. Mötte även Andrew som följde
Okonomiyaki.Okonomiyaki.Okonomiyaki.

Sofia och Emelie.
med och hacky-sackade. Kan det verkligen vara så roligt? Men han börjar iaf bli duktig nu.

Mötte upp tjejerna och Yuuki och gick till okonomiyaki-stället som bara ligger 20 meter bort från våra hus. Slängde i oss maten lite fort, gick hem, fixade sig det sista och stack iväg till Makino.

Nu var vi 15 pers som skulle på karaoke. Blev lite funderingar om vi skulle ta ett rum eller två men vi tog iaf ett till slut. Men strax efter att vi börjat kom det fem pers till och det blev... minst sagt väldigt fullt så vi vi delade upp oss i två rum. Sjöng inte mycket men väldigt kul var det, som alltid.

Märkte också en väldigt konstig sak nyss. Foo Fighters - Best of you (inte original-musikvideon men denna var mycket finare) har jag bara själv sjungit på karaoke och hört Fredrik sjunga. Så att höra originalet nu känns väldigt konstigt... Fan, Fredrik gör den helt klart bättre. Dock var det en väldigt lång kall natt hem från karaoken så... jag blev sjuk.

Så hela lördagen sov jag. Också söndagen, men vid 19 var jag tvungen att gå upp för Cooking Partyt. David hade varit iväg och köpt
Japansk engelska.Japansk engelska.Japansk engelska.

Förstår inte hur svårt det ska vara att kolla upp engelska ord för japaner. Det är ju bara att titta i en ordbok och sen skriva rätt av. Men nej...
ingredienserna för smörgåstårta och med hjälp av några alvedon var det ingen fara, dock var jag väldigt tyst den kvällen. Smörgåstårtan blev inte alls så bra som vi tänkt oss. Nästa gång -Philadelphiaosten och +Räkor. Dock var all andras mat från deras hemländer väldigt äcklig så vår smörgåstårta gjorde succé iaf.

Sen till rummet igen och sova. Var även hemma på måndagen då jag bara hade en speaking-lektion där. Sov länge och pluggade sen. Men mår iaf mycket bättre idag. Fantastiskt vad lite (läs: mycket) sömn kan göra.

Och till "Robban": Det är en denshi jisho, elektroniskt lexikon. En sån finns nog med på nästan alla pluggbilder jag tar. Har olika uppslagsböcker i sig om man vill kolla upp kanji, stavningar, ord, utal, you name it. Väldigt bra att ha. (Du skriver frågor ibland men lämnar aldrig någon e-mailadress som jag kan svara till.)

Descunt?Descunt?
Descunt?

Would YOU like a descunt? Fick denna när jag åt på okonomiyaki-stället.
MatmatmatMatmatmat
Matmatmat

Men det mesta var rätt äckligt. Lite tråkigt.
HostHost
Host

Killen i mitten heter John och arbetar som host här (undercover nu för att Gaidai fick reda på det). Hans uttal är hemskt men annars pratar han bra japanska. Japanska kvinnor betalar MASSOR med pengar för att få sitta och prata och bli uppassade av honom...
BIG WAVEBIG WAVE
BIG WAVE

Ganska fullt.
Tam-da-damTam-da-dam
Tam-da-dam

Jag och Aaron på Coolio - Gangstas Paradise!

18th February 2008

Ah, okej. Det var ett sånt alltså? Hade mina funderingar, men var inte säker. :) (Vad får man betala för ett bra sådant då? :)) Ledsen att jag inte lämnat mail, är egentligen bekant med David (genom internet), och det kändes som om man inkräktade lite här, så det blev aldrig nån mail. ^^ Alltid skoj att läsa dina inlägg dock, keep it up! =)
19th February 2008

cooking partytanoshikattane^^ byoki ha daijyoubu?? odaijinine><

Tot: 0.117s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0696s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb