Zakopane, deel 2

Poland's flag
Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane
September 27th 2007
Published: October 3rd 2007

Karczma "Siklawa"Karczma "Siklawa"Karczma "Siklawa"

Op de voorgrond zie je mevrouwtjes dansen. Amaai, die waren enthousiast!
Ugh. Eigenlijk vind ik Zakopane maar niets. Het is een ongelooflijk toeristisch bolwerk maar uiteindelijk zal blijken dat het door zijn degelijke faciliteiten wel een schitterende uitvalsbasis is voor een trektocht in de bergen.

De namiddag heb ik voornamelijk gespendeerd aan het voorbereiden van mijn uitstap; informeren naar het weer, beschikbaarheid van berghutten om uiteindelijk een tocht uit te stippelen. 's Avonds was het weer maar druilerig en had niet zo'n fijn gevoel bij de dag, mja, buiten voorbereiden had ik niet echt iets gedaan. Ohja, en ik had 's morgens wel Kraków in een ijl tempo doorgenomen. Maar toch. Ik herinner mij van in Riga dat ik samen met Jasmijn in de sauna zat en we bedachten dat je je daar zo goed van gaat voelen en dat we daar moest het niet zo goed gaan beroep op zouden kunnen doen in het vervolg. En daar was zo een moment. Ik ben naar Hotel Belvédère gegaan, een viersterren hotel op een half uur door de regen stappen. Ik heb daar gezwommen, in de sauna gezeten, in een goede zetel gerust, weer sauna, bubbelbad, Turks stoombad, sauna. Ahh! Heerlijk. Toen ik in het bubbelbad zat zat er naast mij een mevrouw met haar dochtertje. Beide deden mij aan Jasmijn denken; de dochter omdat Jasmijn vast ook zo'n baby geweest moet zijn - heel enthousiast, veel lachen en spekarmpjes waar je het vuil moet tussenuit halen - en de mama omdat ik Jasmijn al even enthousiast met baby's zie spelen. Ik dacht, he, wat zit ik hier toch zo in mijn eentje te doen? Eigenlijk. Gelukkig voelde ik mij na mijn sauna-avond op en top, kiplekker en perfect gelukkig. Daarna ben ik pierogi's gaan eten in een restaurant dat ik binnenging omdat er live folkmuziek gespeeld werd door enkele locals. Ik heb er nog een leuke babbel gehad met Piotr die mij vertelde over ziarno prawdy, a grain of truth, en ben dan tevreden gaan slapen.

3rd October 2007

Ik zeg het je !! Straks leest mama dit en is ze weer aan het wenen.. ocharm ik zal haar nog maar eens gerust stellen vooraleer ze verder leest !! Maar je doet het prima ! ookal ben je soms eenzaam ! nog 3weekjes en dan zien we je !! x Line

Tot: 0.08s; Tpl: 0.016s; cc: 7; qc: 55; dbt: 0.0476s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb