Zakopane, deel 1


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane
September 27th 2007
Published: September 27th 2007
Edit Blog Post

Yoops!

Vanochtend ben ik goed vroeg opgestaan om hups hups nog vlug wat van Kraków mee te pikken. Om 11 uur heb ik dan de trein genomen naar Zakopane. Het eerste uur op de trein was hel saai maar daarna heb ik 2 uur doorheen een pracht van een landschap gereden. Best comfortabel trouwens die Poolse treinen, accomodatie zoals in een vliegtuig.

Om 2 uur vanmiddag tsjokten we het station van Zakopane binnen en best grappig hoe de locals je bijna om de nek vliegen met de woorden Pokoju!, Room for rent! Ik heb echter mijn intrek gedaan in een herberg in de stad en deel een kamer met 4 andere Eddy's. Zojuist heb ik mijn pas aangschafte stafkaart van het Tatrasmassief - naar het schijnt het mooiste massief van de Karpaten - bestudeerd en ik heb besloten dat ik er morgen op uittrek.

Waarschijnlijk neem ik morgenochtend een bergtreintje dat mij omhoog voert en van waaruit ik dan kan gaan klauteren met mijn rugzak. Het plan is dat ik dan in een bergherberg aan een meer overnacht en de volgende dag weer afdaal. Achteraf wordt dit natuurlijk, naar goede gewoonte ondertussen, netjes in verslag uitgebracht.

Goed ik ga vlug afronden want mijn internettijd loopt af!

Heel veel liefs!

Advertisement



27th September 2007

dat vorige commentaartje op krakov was ook van my, geen idee of ik mijn naam erbij heb gezet zeg pieter wat is dat met al dat bewegen en bergtreintjes ge kunt toch ook nooit eens rustig blijven zitten op een stoel en uit een raam kijken!
29th September 2007

Dag pierre :)
Hoi Leuk om te lezen .. forget the bio en go for writer . :) Amuseer je en pas op voor Walen in Polen Succes met je avontuur J.en A.
1st October 2007

Goed toch dat lynxen geen mensen eten!
1st October 2007

hier in de zijbalk staat reclame voor poolse vrouwen die willen trouwen met lieve westerse mannen

Tot: 0.108s; Tpl: 0.008s; cc: 9; qc: 61; dbt: 0.0717s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb