Cordillera Real Traverse in 11 dagen

Published: August 12th 2007

Dag 2Dag 2Dag 2

De eerste pas op 4750m hoogte.
Hola Chicas y Chicos,

We zijn net terug van een ongelofelijke trektocht van 11 dagen langs/over de Cordillera Real in Bolivia. Onze hematocrietwaarde heeft intussen serieuze dopingwaardes overschreden. We passeerden een 15-tal passen boven de 4500m, waarvan 3 boven de 5000m. De laagste kampplaats lag op 4100m, de hoogste op 4750m. Volgende week kunnen we een marathon lopen :-)

Het was een uitputtende tocht met gemiddeld 6u stappen per dag. De tocht bracht ons langs de zelden bezochte (in de eerste 6 dagen zagen we 5 toeristen), ruwe oostkant van de bergketen via een ongelofelijke vallei met lagunes naar de beroemdere westkant, waar de sterk vergletsjerde bergen imposante flanken hebben.

Onze gids Selso toverde ongelofelijk lekkere maaltijden uit 5 ingedrienten en vergezelde ons langs de soms fel, steile rotspaden naar vergezichten die je adem letterlijk ontnemen.

We passeerden 1 noemenswaardig dorp (Cocoyo), waar ik het in mijn hoofd haalde om een half krat bier te kopen, die ik tot mijn eigen verbazing zelf over de volgende pas mocht dragen. De muilezels waren plots verdwenen... :-)

Wat een choque om na 11 dagen stilte in het drukke La Paz terecht te komen. Morgen zijn we op weg
Dag 1Dag 1Dag 1

We klimmen weg uit de vruchtbare vallei van Sorata. Van 2800m hoogte, tot het eerste kamp op 4100m.
naar de hut aan de voet van Huayna Potosi. Deze sterk vergletsjerde berg, zullen we in 2 etappes proberen te beklimmen. Als alles goed verloopt, staan we dinsdag om 06u s´morgens (na een nachterlijke beklimming vanuit het basiskamp) op de top van de 6088m hoge berg om de zonsopgang in al zijn glorie te bezien.

Meer binnenkort.

Saludos de Bolivia, la linda...

Katrijn en Steve

PS De server van travelblog is begin augustus gecrasht, waardoor het mogelijk is dat jullie onze vorige blog niet konden lezen. De vorige blogs zullen in de loop van volgende week hersteld worden, indien je ze nog wilt lezen.

Dag 3Dag 3
Dag 3

Het enige dorp die we in 11 dagen gekruist hebben. Het kleine Cocoyo, waar men volop de nationale feestdag aan het vieren was...
Dag 4Dag 4
Dag 4

Lunch net voor we de hoge Negruni-pas (4950m) opmoeten.
Dag 5Dag 5
Dag 5

Azuurblauw bergriviertje op weg naar Pallca.
Dag 6Dag 6
Dag 6

De karavaan llamas heeft voorrang op weg naar pas Mullu.
Dag 7Dag 7
Dag 7

Het prachtige meer Khotia.
Dag 8Dag 8
Dag 8

Maanlandschap aan de westzijde van de Cordillera Real. Op weg naar Laguna Sistaña.
Dag 9aDag 9a
Dag 9a

Vlakbij de gletsjer van de prachtige Cabeza del Condor.
Dag 9bDag 9b
Dag 9b

Hoogste pas (5100m), met prachtig zicht op Huayna Potosi (6088m) en Lago Chiar Khota.
Dag 10Dag 10
Dag 10

Laatste kampplaats met zicht op de imposante westflank van Huayna Potosi (6088m).
Dag 11Dag 11
Dag 11

Oef... de laatste pas van de traverse. 5000m hoogte.
La PazLa Paz
La Paz

La Paz in de imposante cañon. Met in de achtergrond de witte Illimani.

12th August 2007

Miljaar! Ik ben stikjaloers, das n fantastisch tochtje dat jullie aan 't maken zijn. By the way, smaakten de biertjes een beetje? Have fun! Andy
25th August 2007

Groeten uit Brugge
Hallo Steve en Katrijn, Alles goed daar in Zuid-Amerika ? Zo te zien en te lezen wel. Mag ik uit jullie blog een fragment (met bronvermelding natuurlijk) gebruiken voor Reiskrant/Wegwijzer ? Laat het eens weten chris www.millenniumreiziger.be
24th March 2016

info about Choro Trail!
Hi there! I would like to know if you know anything about doing the Choro Trail independently, without any guide.. First question is: is it easy? I mean, is the path well signed? 2nd question: are there places where to sleep overnight? I mean, not just campings cause we will not have sleeping bags; I would like to know if are there any rooms, bed and breakfast or so along the way. And are they easy to be found? And last but not least: how did you like it? Is it highly recommended according to your experience?? Thank you so much for your help, Fabio

Tot: 0.252s; Tpl: 0.012s; cc: 24; qc: 90; dbt: 0.1155s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb