Yosemite

Published: April 23rd 2007

-------------------------------------------------
Da jeg skrev kommentaren til d. 22. havde jeg
lige glemt at disse to tekster var færdige.

-------------------------------------------------
Mandag d. 23/4 (dag 7)

Efter en nat, hvor vi er blevet varmet rigtig godt igennem, er vi klar til se hvad dagen bringer. "Gennemvarm" betyder i dette tilfælde at varmeanlægget kørte på ret høje omdrejninger, fordi vi ikke havde fået sat det ordenligt op. Jeg lå ellers længe og ventede på at Heidi skulle få nok, og stå ud af sengen og gå de 2 etager ned og slå anlægget fra, men nej. Det er jo en mande-ting...

Efter gårsdagens lidt nedtursagtige seen virkeligheden i øjnene, har vi idag fået lidt mental oprejsning. Vejret er klaret op, og vi har fået bekræftet at der er blevet åbnet i "Mariposa Grove" hvor kæmpe Seqoia træerne står, så efter en rolig formiddag tog vi afsted dertil. På parkerings pladsen kom vi i kontakt med en af disse frivillige ildsjæle, som der tilsyneladende er så mange af her i USA, der gav os lidt gode råd og fortalte lidt om hvordan vi kunne få det bedste ud af dagen. Området er beliggende på en 'top' og vi fik fortalt at det tager en 1 og 3 kvt. at gå helt til toppen. Det havde vi nu ikke umiddelbart nogen ambitioner om at præstere. Men op det gik. Vi fik kigget på "Fallen Monarc" - en væltet gigant, "The Grizzly Giant" - STORT, "California Tunnel Tree" - hul igennem, "Faithfull Couple" - 2 der er vokset sammen, "Clothespin Tree" - en (amerikansk) tøjklemme samt en stribe yderligere af disse op til 3000 år gamle kæmper.

Vi kom som forventet ikke helt op til toppen, men højere op end vi havde regnet med på forhånd - ca. 6500 fod. Men nu var klipklapperne, nå-ja, sejler skoene også ret våde, efter at par timer opad. Nedturen klarede vi på en enkelt time, men så var der også basis for at slappe af da vi kom hjem til hytten, hvor vi fik lidt hjemmelavet aftensmad.

Ole

25th April 2007

.....sikke nogle oplevelser
Hejsa igen. Sikke nogle oplevelser i går igennem. Der er ingen tvivl om at det her opbygger en mega interesse for at tage på en lignende tur. Det er så livsbekræftende at læse om alle de ting i ser og oplever. ...fedt!! Forsat god tur! Her er det vildeste en jagt rundt i haven efter en vildfaren kanin, som Tibbe synes hun ville lege med. SOm i kan forestille jer gik den morgen ikke lige efter bogen....mere om det når i kommer hjem. Knus til alle, Kludder

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.028s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb