Singaporesta

Asia » Singapore
December 28th 2006
Published: December 28th 2006

Se on joulu sitten ohi ja uuttavuotta odotellaan. Joulu meni jotensakin huomaamatta ohitse ilman sen kummempia "joulufiiliksia". Vietettiin aattoa ostoskeskuksessa shoppaillen, manikyyrissa & pedikyyrissa kayden ja Pizza Hutissa syoden. Olihan muuten ihan mahdottoman hyvaa savulohipitsaa.

Joulupaivana jatkettiin ostostelua ja kaytiin myos elokuvissa. Leffateatteri oli erityisen hieno. 10 egen lipulla paastiin privaati loungeen ennen leffan alkua, missa meille tarjoiltiin virvokkeita ja pikkupurtavaa. Leffaa katseltiin nahkaisissa nojatuoleissa, jotka taipuivat lahes makuuasentoon. Tarjoilija (poika) kantoi meille juomaa ja poppareita meidan makoillessa satiinipeitteiden alla. Etta kylla kelpasi. Kokemus olisi ollut jokseenkin taydellinen, jos elokuva ei olisi ollut taysin ala-arvoinen "romanttinen komedia" nimeltaan The Holiday.

Tapaninpaivana hoideltiin asioita - postitettiin ostoskeskuksista mukaan tarttuneita tavaroita kotiin (mina 9 kg ja Katja 8 kg) ja kaytiin apteekissa taydentamassa laakevarastoja. Illalla kaytiin moikkaamassa Bangkokiin saapuneita Leaa ja Karia (Katjan tuttuja), jotka toivat mukanaan tuliaisia Suomesta. Yolla sitten syotiin hulluna joulusuklaata Nyttia, kuukausiliitetta ja City-lehtea lukien.

Eilen nukutti aamusta sen verran pitkaan, etta aamiaiselle varatut Reissumies ja Oltermanni nautittiin osana lounasta. Lea ja Kari tulivat kaymaan luonamme Khao Sanilla, mista pikku kierroksen jalkeen mentiin yhdessa syomaan erinaisia merenelavia - ostereita, simpukoita, mustekalaa, katkiksia, kalaa... Nam. Kiitos Lea ja Kari!

Tanaan sitten alkoi meidan matkan valivaihe. Takana on neljan kuukauden kierros Thaimaassa, Laosissa, Vietnamissa ja Kambodzassa. Valivaiheen aikana kavastaan Singaporessa, Hong Kongissa, Balilla, Australiassa ja Uudessa Seelannissa. Kolmannen ja viimeisen vaiheen muodostaa sitten Etela-Amerikka.

Singaporesta tahan mennessa on nahty vasta lentokentan lisaksi MRT juna ja muutama katu aseman ja majapaikan valilla. Ihan hyvalta vaikuttaa. Liikkuminen on helppoa ja mutkatonta. Lampotila on siina +23 paikkeilla ja sataa. Etta sellasta.

28th December 2006

Kyllä kelpaa
Moi tytöt, kyllä teidän kelpaa! Jään innolla odottamaan sitä yhdeksän kilon postipaketin saapumista...
30th December 2006

Joo siina sita riittaa kantamista...laita Joonas asialle. Mahdankohan ma saada mitaan niista kamoistani, kun kotiin tulen vai ovatko jo lie jollain kaytossa...

Tot: 0.17s; Tpl: 0.013s; cc: 17; qc: 92; dbt: 0.1372s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb