Lisaa Singaporesta

Asia » Singapore
December 30th 2006
Published: December 30th 2006

Singaporessa voisi luulla olevansa jossain kulississa. Paikka tuntuu jollain tapaa niin epatodelliselta. Kaikkialla on siistia ja kaikki tuntuu toimivan liian hyvin. Yleiset vessat kiiltavat ja tuoksuvat hyvalle, kaduilla ei ole roskia, juoppoja tai kulkukoiria, opasteet on kaikkialla sellaisella kielella etta meikalainenkin ymmartaa ja kaiken lisaksi kaikki viela puhuvat englantia. Singaporessa matkaaminen on siis yleettoman helppoa. Suurimpana huolenaiheena meilla on, etta vahingossa rikotaan jotain kaupungin lukuisista saannoista ja maarayksista. Pelottaa, etta taskusta tipahtaa vahingossa roska tai janoissaan ottaa huikan vesipullostaan metrossa. Niin moni asia on taalla kiellettya ja rangaistavaa, etta ei tyhma turisti millaan voi taysin pysya kaidalla tiella.

Singaporessa on valtavasti hienoja paikkoja, missa pitaisi kayda. Saa nahda paljonko me neljan paivan vierailullamme keretaan. Kasvitieteellinen puutarha vei meilta kokonaisen paivan. Ja kyllapa se olikin upea paiva. Puistossa voi helposti unohtaa olevansa miljoonakaupungissa. Sielta loytyy sademetsaa, jarvia (tai no suomalainen kutsuisi niita ennemminkin lammikoiksi), kukkapuutarhoja, ekopuutarha (ruokakasveja yms.), evoluutiopuutarha (kuvaa kasvien ja elainten syntya maapallolla) jne. Puistossa voi tormata erilaisiin liskoihin, punakorvakilpikonniin, joutseniin ja ties mihin muihin elaimiin. Orkkidea puutarha oli erityisen hieno, ja nyt on kameran muistikortti taynna kuvia kukkasista.

Tanaan ovat sitten vuorossa Singaporen elaintarha ja yosafari. Seuraavassa postauksessa on siis luvassa kuvia erinaisista elaimista...

Tot: 0.049s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0324s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb