Vinça – Zondag 22 mei 2022

May 22nd 2022
Published: May 22nd 2022

Vinça - Aire Camping CarVinça - Aire Camping CarVinça - Aire Camping Car

met toegangsautomaat die ons wel accepteerde

Computer zei : Aankomst 14:40u, hoogte 250m, 28°, 125,1 km, verbruik 9,4 l /100km, gemiddeld 37 km/u, reisduur 3:18 uur.

Vandaag weer een mooie route, van Andorra naar Vinça aan de voet van de Mont Canigou, door de zuidkant van de Frans-Catalaanse Pyreneeën. Langs plaatsjes waar we nog nooit van gehoord hadden, buiten Font-Romeu, en misschien ook Prades. Behalve eerst nog stijgen naar 1850m en 2 prijzige tunnels door nog hogere passen, ging het hoofdzakelijk bergaf in 2de versnelling mits nog bijremmen in het bochtenwerk. Toch mooi die Pyreneeën-landschappen die we nu aan het verlaten zijn.

Onderweg een lunch-stop in Mont-Louis, de hoogst gelegen vestingstad van Frankrijk (1600m), gebouwd door wie anders dan Vauban in opdracht van Louis XIV in de 17 eeuw. Het staat er nog altijd on-ingenomen.

Vinça - le LacVinça - le Lac
Vinça - le Lac

vollen bak op deze warme zondag

Lunch-stop
Fort Mont-LouisFort Mont-Louis
Fort Mont-Louis

gebouwd door wie weeral ?

Stevige muurtjes

om het niet te vergeten

26th May 2022
Vinça - le Lac

bergen, meer, blauwe lucht, zon: Mooi!

Tot: 0.1s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 31; dbt: 0.0558s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb