Vrijdag 30/8/2019 – Verplaatsing van Blarney naar Cahersiveen

Europe » Ireland » County Kerry » Cahersiveen
August 30th 2019
Published: August 30th 2019

Op weg naar CahersiveenOp weg naar CahersiveenOp weg naar Cahersiveen

Eindelijk een plaatsje om eens te stoppen op deze smalle mooie wegen.
Vrijdag 30/8/2019 – Verplaatsing van Blarney naar Cahersiveen 150km. Het zuid-westen van Ierland.

We staan vlak aan een zee-arm aan de rand van de spectaculaire Golfstroom aan de grillige z-w kust van Kerry.

Het meest westelijkse punt van de Ring of Kerry, de spectaculaire 200km lange toeristische ringweg die we de volgende dagen gaan verkennen.

Het zou hier prachtig zijn met mooi weer. Helaas. Alles is hier grijs, regenbuien en het waait fel. Hopelijk worden we deze nacht niet zeeziek in ons bed.

De weg er naar toe over Killarney hoofdzakelijk tweevaks banen met max 100km/u.

Wel smal, bochtig en met plaatsen zo hobbelig dat de opzet-GPS naar alle kanten doorknikte en dus constant moest op zijn plaats gehouden worden. Gelukkig zijn onze zjatten en telloren van onbreekbaar materiaal.

In de vooravond onze briefing uitlopend met een traktatie van een jarige in onze groep. De gemeenschapsruimte van de camping met amper plaatsen genoeg voor onze kleine groep was gezellig warm gestookt met een paar supplementaire brokken turf in de open haard. Blijkbaar diende deze ruimte ook als vrijdagavond jamplaats van een zestal dertigers die een voor een bij ons binnenvielen met meegebrachte drank, gitaren een fluit en een accordeon. Tabouretjes werden bijgehaald en wij zaten ongevraagd middenin een Ierse zang en jamsessie. Buiten strontweer maar binnen gezellig. .

Ierse tweevakswegen waar je 100km/u mag rijdenIerse tweevakswegen waar je 100km/u mag rijden
Ierse tweevakswegen waar je 100km/u mag rijden

altijd omzoomd met bomenrijen en struiken
Grijs weerGrijs weer
Grijs weer

Toen regende het nog niet
zomaar een wild  rotstuintjezomaar een wild  rotstuintje
zomaar een wild rotstuintje

voor een diepe afgrond
De binnenvallersDe binnenvallers
De binnenvallers

zang, fluit en crocheteerwerkjes.

31st August 2019
Grijs weer

Het regende nog niet, maar wel goed aan het waaien!
31st August 2019
Gestopt voor een foto

Schoon!

Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 31; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb