Zaterdag 31/8/2019 - MH rit Cahersiveen naar Dingle en terug (210km)

Ireland's flag
Europe » Ireland » County Kerry » Dingle
August 31st 2019
Published: August 31st 2019

Voor het vertrek naar DingleVoor het vertrek naar DingleVoor het vertrek naar Dingle

blauwe hemel op de camping
Zaterdag 31/8/2019 – Vrije dag, zelf in te vullen.

Gezien het slechte weer van gisteren opteerden wij voor een lange MH rit. Heen en terug van Cahersiveen naar Dingle 210km aan de overkant van de baai op het einde van het Dingle schiereiland.

In vogelvlucht misschien 30km. Maar 100km langs de weg.

Tot Killorglin een stuk 'Ring of Kerry' maar dan in de tegengestelde richting dan die aanbevolgen voor tourcars. Omwille van de smalle banen. Voor ons viel het nog te doen.

Behalve dan op de terugweg van Dingle wanneer de GPS ons een zeer smalle weg (max3m) instuurt die uiteindelijk 20km lang blijkt. U-bocht maken kon niet meer. Dus gespannen dan maar verder, in de hoop om toch niemand te moeten kruisen. Gelukkig geen kat te zien. Wel mooi baantje gedaan. Maar blij wanneer het gedaan was. Met momenten zelfs zeer zonnig weer met slechts af en toe een buitje.

Deze avond worden we met taxis opgehaald en teruggebracht voor een geplande lokale kroegentocht gevuld met Ierse dranken en Ierse muziek. Als dat maar goed afloopt.

Fotograaf aan het werk

Het kan nog opklaren
Op weg naar Dingle Op weg naar Dingle

De zon komt er door
Op weg naar Dingle

reeds volk op het strand
Op weg naar Dingle

Blijf toch eens staan tussen de 'Bellen'
Dingle - Gallarus OratoryDingle - Gallarus Oratory
Dingle - Gallarus Oratory

vroeg Christelijke kerk in de vorm van een omgekeerd schip volgens sommigen van de 7e - 8e eeuw.
Dingle - Gallarus OratoryDingle - Gallarus Oratory
Dingle - Gallarus Oratory

Waarvoor dient dit gat ? Op te zoeken op Google.
Dingle - Crepes bakkerDingle - Crepes bakker
Dingle - Crepes bakker

Voor mij ook zo een versgebakken pannekoek.
terug in Cahersiveenterug in Cahersiveen
terug in Cahersiveen

de zon schijnt .....!

Tof!

:-)
terug in Cahersiveen

...en altijd wind!

Zaterdageditie...
Een dikke pluim voor de chauffeur.?

Tot: 0.307s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.1062s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb