Holi Phagwa en de trip naar de jungle.


Advertisement
Suriname's flag
South America » Suriname
March 7th 2018
Published: March 14th 2018
Edit Blog Post

Hallo allemaal,

Hier is weer een nieuwe blog over alweer twee weekenden geleden. Ik heb het zo druk met allemaal dingen dat ik bijna geen tijd kan vinden om mijn blog te schrijven.

Op vrijdag was het Holi Phagwa feest. Dit is een Hindoestaans feest. Het is een heel vrolijk feest waarbij iedereen kleurenpoeder op elkaar gooit. Ik had dus eerst ook een wit t-shirt aan en een blauw broekje aan. Maar aan het eind van de avond was daar echt niets meer van te zien. Het had alle kleuren van de regenboog. Toen we ook uit de taxi stapten, werd ik meteen ondergepoederd met kleurenpoeder. we liepen via de palmentuin naar het Onafhankelijkheidsplein om daar feest te vieren en biertjes te drinken. We gingen best vroeg naar huis, want de volgende dag gingen we op trip naar Blacka Watra. Om 11 uur waren we thuis en toen ging ik nog even mijn tas in pakken voor de volgende ochtend.

Op zaterdagochtend moesten we er veel te vroeg uit, want om half 8 zou Saldie met de hele groep voor onze deur staan. Maar het zou Suriname niet zijn als de Surinamers te laat zouden komen. Dus om half 9 kwamen ze een keer aan hier. Maar dat vond ik niet heel erg, want ik was om 8 uur pas klaar, ik ben al goed geïntegreerd hier blijkbaar haha. We waren onderweg naar onze eerste stop. Dit was een supermarkt waar we nog even wat drinken en eten konden halen en ik moest nog een dekentje halen, want in de jungle is het heel erg koud. Toen ik mijn eten en drinken en mijn dekentje had gekocht reden we weer verder naar de jungle. We reden steeds verder het binnenland in en vlak voordat we op die bauxiet wegen (rode wegen) terecht kwamen gingen we nog eerst even bij een restaurant wat eten en voor het laatst naar een normale wc in dit weekend. De komende twee dagen moeten we gewoon wildplassen. Daarna reden we weer door en het was echt heel erg mooi om te zien allemaal. Eigenlijk best wel gek, want het enige dat je ziet zijn bomen en een rode weg.... Na weer 1,5 uur rijden hadden we weer een pauze en dat was bij de Jodensavanne. Dit was vroeger, als ik het mij nog goed herinner, een slavenplantage. Hier hebben we ook even een rondleiding gehad en daarna reden we weer verder, OP HET DAK VAN DE AUTO! Dat was echt super vet om te zien, het lijkt wel alsof er dan weer een andere dimensie aan de natuur om je heen komt, heel raar. Daarna zijn we onderweg gegaan naar een kreekje (een soort beekje midden in de jungle). Hier konden we zwemmen en ons douchen/wassen, overigens niet onder de douche, maar gewoon in de beek. Terwijl wij aan het zwemmen waren, werd er voor ons gekookt. Dit was weer super lekker! Ik heb rijst, met kip en kousenband gegeten. Toen we het eten op hadden en iedereen zich weer had omgekleed, reden we door naar onze overnachtingsplaats, op een bergje. We stonden met de 4 auto's onder aan de berg. Het was nog licht, maar halverwege de klim was het al pikkedonker. Het werd helemaal leuk, toen de auto waar ik in zat vast kwam te zitten in de modder. Iedereen moest uit de auto en op de andere auto's gaan zitten. Normaal is dat super leuk, alleen toen we op die auto's zaten begon het keihard te regenen. Ik was zeiknat. Uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we ons genesteld op de berg. Je wist niet wat je voor een uitzicht had, want het was donker, dus de volgende ochtend stond er, dacht ik, een heel mooi uitzicht op mij te wachten. Die avond hebben we nog het spel weerwolven gespeeld en hebben we wilde haas gegeten. Die ziet er overigens niet zo uit als in Nederland. Toen we uiteindelijk klaar waren met de spelletjes en het eten, gingen we onze slaapplaats gereed maken. Er kwam een zeil op de grond te liggen en daar moesten we onze hangmatten op leggen als "matras". Nadat ik alles gereed had gemaakt, gingen we met een groep de jungle in. Dit was rond 1 uur. We wilden op zoek gaan naar jaguars, maar die hebben we helaas niet gevonden. Wel een pad, een kikker en een paar spinnen. Op een gegeven moment had Saldie (onze gids) een boomkikker vast. Iedereen wilde hem even voelen. Tot de kikker in het oog sprong van Jamie.... Ze stond gewoon echt op de verkeerde plek op het verkeerde moment. Dat was echt een drama. Wil je het verhaal verder horen moet je even naar het Youtube account van Jamie de Jong gaan, daar staat binnenkort de vlog op met dat moment erin. Rond 3 uur kwamen we terug van onze wandeling. Toen moest ik gaan slapen op de grond, nou ik kan je vertellen dat is echt niet chill. Het ligt echt heel erg hard. Maar volgens mij heb ik wel het beste geslapen van alle mensen die mee waren. Ik kan je vertellen dat ik toen ik wakker werd om 8 uur mijn ogen niet kon geloven. Ik bedoel dat uitzicht echt wauw. Ik weet nog dat ik dacht is dit een droom? Maar nee, dat was het niet, het is echt. Toen we ontbeten hadden en alles op hadden geruimd, gingen we weer op de weg terug naar huis.

Dit waren echt twee een onvergetelijke ervaringen. Zo mooi.

Ik zal proberen snel weer een blog online te plaatsen.

Tot snel!
Liefs Michelle.

Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0351s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb