161 diena. Civilizacijos.

South America » Peru » Trujillo
May 10th 2013
Published: May 11th 2013

Iš ryto kaip buvau prižadėjęs prikepu blynu, tad sočiai papusryčiaujam. Trujillo miestas įdomus tuo, kad čia prieš daugiau nei tūkstantį metų buvo vienos civilizacijos sostinė, o dar anksčiau, prieš pusantro tūkstančio metų buvo svarbi vieta kitai civilizacijai. Čia yra išlikę tų civilizacijų miestų pamatai, griuvėsiai. Pirmiausia važiuoju iki vietos kuri vadinasi Chan Chan. Tai Čimu civilizacijos (maždaug 1300 metai) buvusi sostinė. Vos išlipus iš autobuso nustembu pamatęs didžiulių sienų liekanas ir tų sienų pabaigos net nesimato. Einu nurodytu keliu iki bilietų kasos, nusiperku bilietą ir einu vos tik įėjus į kompleksą pamatau turistų grupelę su gidų, tad prisijungiu prie jų paklausyti. Pasirodo šiai civilizacijai priklausė apie 3mln gyventojų, o šiame mieste gyveno apie 35 tūkst. gyventojų. Čia taip pat būdavo aukojami ir žmonės, bet įdomu, tai, kad kuo didesnės gamtos stichijos ar nelaimės įvykdavo, tuo svarbesnis pagal socialinį statusą žmogus buvo paaukojamas. Visas kompleksas šiek tiek primena Luksorą Egipte, tik mažesnis. Čia daugiausiai simbolikos susijusios su vandeniu, kadangi ramusis vandenynas visai čia pat. Čia pravaikštinėjam apie 2 val. ir tikrai lieku nustebintas, nes nesitikėjau, kad bus taip įdomu ir, kad visas kompleksas toks didelis.

Po pasivaikščiojimo čia važiuoju tiesiai prie kitų griuvėsių, prie Huaca šventyklų. Pirmiausia einu į muziejų kuriame fotkinti negalima. Bet čia irgi labai įdomu. Ši civilizasija gyvavo maždaug 100-800 mūsų eros metais. Muziejuj daug molinių indų kurie labai stebina savo formom, labai tikroviškai pavaizduoti žmonės bei gyvūnai. Tiesą pasakius tai vieni įdomiausių indų kokius esu mates. Taip pat muziejuj galima pamatyti ir auksinių papuošalų. Šalia muziejaus yra dvi šventyklos, saulės ir mėnulio. Bet aplankyti galima tik vieną, nes kitoje šiuo metu dirba archeologai. Taigi keliauju iki mėnulio šventyklos. Šio šventyklos atrastos ir pradėtos kasinėti vos prieš 22 metus !! Šventyklos netaisyklingos piramidės formos, bet įdomiausia tai, kad pirmieji aukštai, kurie buvo pastatyti maždaug 100 metais, buvo mažesnio ploto nei virš jų esantys. Kas kažkiek metų būdavo pastatomas naujas aukštas, taip visiškai palaidojant žemiau esančią šventyklą. Todėl dabar atkasinėjant šias šventyklas randama begalo daug puikiai išsilaikiusių piešinių ant sienų, bei neišplėštų kapaviečių. Deja atkasti žemiau palaidotas senesnes šventyklas labai sudėtinga, nes gali sugriūti aukščiau esantys aukštai. Bet kuriuo atveju visas šis kompleksas palieka dar didesnį įspūdį nei Čan Čan miesto liekanos. Apskritai ši diena turbūt labiausia nustebinusi diena visos kelionės metu, nes tikrai nesitikėjau pamatyti nieko panašaus. Po pasivaikščiojimo grįžtu namo. Šiandien dar nespėjau pamatyti vieno objekto, o tai ką šiandien pamačiau tikrai nustebino, tad noriu ryt pamatyti dar vieną vietą. Planavau, kad ryt iš čia važiuosiu iš pat ryto pirmu autobusu, bet teks koreguoti planus ir važiuoti po to kai aplankysiu likusią nepamatytą mažesnę Čimu civilizacijos šventyklą.

Tot: 0.14s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 61; dbt: 0.0964s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb