Everybody´s gone surfin´

November 29th 2006
Published: November 29th 2006

Miraflores, LimaMiraflores, LimaMiraflores, Lima

Liman eurooppalaisin ja rikkain alue. Lomaa matkailusta ja hengahdys eurooppalaisuutta.
Lima jai toissapaivana taakse, kun hypattiin bussiin ja matkustettiin tanne pohjoiseen. Huonosti bussissa nukutun yon, polyisten teiden ja bussinvaihtojen jalkeen oli taivaallista saapua rannalle missa voi uida. (Olihan Limassa biitseja, mutta suurkaupungin edusta ei ole mitenkaan paras paikka pulahtaa aaltoihin) Heti kun saatiin kipattua tavarat huoneeseen, vaihdettiin uikkareihin ja kirmattiin rantaan polskimaan. Vesi on lamminta, joskaan ei ehka ihan niin lamminta kuin Atlantin vesi ja ainakin parina paivana aallot on olleet pienempia kuin pohjoisrannikolla. Ehka Tyyni Valtameri tosiaan on nimensa veroinen 😊 Toistaiseksi ollaan tyydytty polskimaan rantavedessa mahdollisten pohjavirtausten pelossa, mutta vahan mieli tekisi uida kauemmaksikin. Tuolla vastarannalla on kuulemma tosi hyva kiinalainen ravintola, missa voitaisiin kayda joskus lounaalla 😊

Tanaan toteutettiin molempien pitkaaikainen haave ja kaytiin surffaamassa! Rannalla on paljon surffilautojen vuokrauspaikkoja ja yhdesta niista otettiin opas, laudat ja pulahdettiin mereen. Sandboarding on mielestani helpompaa, kesti tosi kauan paasta pystyyn siita laudalta. Siina vaiheessa kun nousin seisomaan, loppui aalto jo kesken. Ilpon surffaus sujui huomattavasti paremmin, siella han ratsasti aalloilla kuin vanha beach boy. Hauskaa se oli joka tapauksessa ja huomenna jatketaan! Saa nahda onnistuuko edes yhta hyvin kuin tanaan, kun huomenna pitaisi menna sinne itsekseen, bongata sopiva aalto ja ennen kaikkea saada melottua tarpeeksi vauhtia "nousukiitoa" varten. Nythan
Plaza de ArmasPlaza de ArmasPlaza de Armas

Armas-aukio, Liman ydinkeskusta.
meilla oli alkuun opettaja, joka pukkasi vauhtia.
Iltapaivalla otettiin sitten vahan aurinkoa ja uiskenneltiin ihan tuikitavallisesti.

Limassa ja taalla ollaan asuttu suorastaan ylellisesti, kun ollaan oltu perheiden omistamissa hotelleissa. Limassa oli oikein kiva huone ja , hintaan kuului aamiainen, netti ja keittionkayttomahdollisuus. Lisaksi hotelli oli turvallisesti porttien takana, mika on miljoonakaupungissa ihan kiva, muuten silla ei ole niin valia. Taalla meilla taas on merinakoala,tv (jonka saadot onnistuttiin sotkemaan, niin etta nyt nakyy enaa lumisadetta 😊) ja muut perusjutut toimii, mita ei kaikista paikoista aina voi sanoa, esim. siivous tapahtuu paivittain talla kertaa. Yleisesti ottaen hotellien hinnat on siina 10 dollarin tienoilla per nena sisaltaen oman kylpparin, valilla asutaan halvemmalla ja valilla menee enemman.

Ruokaspecial: Huomasin, etten ole tainnut juuri sanallakaan mainita ruokia! Mika johtunee siita, etta ne eivat ole taalla pain maailmaa olleet kovin erikoisia. Tahan mennessa ehdottomasti parhaat ruuat ja runsaimmat annokset on olleet Brasiliassa, jopa viidakossa ruuat oli tosi herkullisia. Tai oikeastaan etenkin siella. Myos Cristo Reilla (jokibotskilla) ruuat oli hyvia, ruoka vain ei oikein meinannut riittaa. Muuten yleisin ruoka on kanaa, muodossa tai toisessa. Rannikolla tietysti myos kalaa, mika on kylla tosi hyvaa. Lisaksi riisia ja/tai ranskalaisia seka pari tomaatinviipaletta. Ihan ok ruokaa sinansa, mutta
MancoraMancoraMancora

Merinakoala hotellista
ei mitenkaan erikoista. Hedelmat on tietysti tuoreita ja hyvia ja ollaan pyritty maistamaan kaikkia eksoottisia hedelmiakin mita tulee vastaan, kunhan ovat kuorittavia. Bolivian ruokamyrkytyksen jalkeen pullovesi ja kuorittavat hedelmat on ihan must. Ja tosiaan, Venezuelasta Ilpo loysi oman ameriikan herkkunsa, arepa de pollon (tavallaan kanahampurilainen, tai ainakin sinnepain). Molempien ylivoimainen suosikki lienee silti Brasilian lahja, hmm, no Brasilialle; guarana-limppari! Sen tuotanto voitaisiin aloittaa Suomessakin ja menestys olisi taattu. Piristaa monta kertaa paremmin kuin Coca Cola ja maistuu paremmalle. Harkitsemme kovasti koukkausta Brasiliaan ennen Suomeen paluuta jotta voimme tayttaa rinkat Guaranalla.

MaracuyaMaracuya
Maracuya

Maracuya= passion fruit= karsimyshedelma. Paljon parempaa tuotteistettuna, paljaaltaan maku on vahan karvas.
Tree tomatoTree tomato
Tree tomato

Sen sijaan tama oli namia!

Tot: 0.047s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 31; dbt: 0.0232s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb