La derniere semaine a Chinchero

May 12th 2009
Published: May 13th 2009

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Amaluz´s babies 18 secs
2: Machu Picchu 21 secs
Pour feter le depart de Fanny, nous avons organise un grand repas. Nous avons cuisine toute l´apres-midi puis mange avec plusieurs personnes de l´association et toute la famille. C'etait tres sympa.

Vendredi, les eleves de l´ecole ont celebre la fete des meres (qui etait dimanche). C´est un evenement tres important au Perou. Les habitants de Chinchero ont fait la fete toute la semaine. Une grande tombola a ete organisee pour les mamans. Il y avait plus de 300 lots...qui comprenaient de l´huile, de la farine, du sucre etc etc....Les numeros sont tires sur la place du village et les gagnantes repartes dans leur village avec leurs lots sur le dos.

A l´ecole, chaque classe avait organise un petit spectacle...une danse, un poeme, une piece de theatre....J´avoue que c´etait TRES TRES long!!!! Nous sommes restes 5h a regarder ces spectacles....Rappelez-vous les fetes d´ecole....😉

Vendredi soir, nous avons passe la nuit a Cusco. Nous sommes alles dans un petit bar francais a narghile Le Nomade. Il y avait un groupe qui jouait de la musique de chaque pays d´Amerique du Sud. C´etait super.
Le lendemain, nous avons visite un musee Inca et mange dans un excellent pub Irlandais.

Dimanche, nous avons fete la fete des meres. Un repas au restaurant et plusieurs heures entasses a 15 dans un ancien frigo qui sert de salle de restaurant dans un petit magasin...Tres surprenant....

--------------------------

To celebrate Fanny´s departure, we organized a big diner. We cooked all afternoon and ate with several people from the association and the whole family. We had a very good time.

Friday, students celebrated Mother´s Day at school. It is a very important event in Peru. It lasts for the whole week with different parties everywhere. On Sunday, a big raffle was organized in the village. About 300 mothers won prizes (including oil, sugar, flour...).

At school, students dansed, read poems and acted in plays. It was SO SO long!!! We spent 5 long hours watching all the shows....

At night, we went to Cusco. We went to a little French hookah bar where a band was playing music from all over South America. It was great.

On Saturday, we visited an Inca museum and ate at an excellent Irish pub.

Sunday, we celebrated Mother´s Day. We ate at a restaurant and spent several hours sitting in an old make shift refrigerator and cramed like hell....So weird!

Tot: 0.077s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 47; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb