Huaraz a udolie El Callejon de Huaylas

September 20th 2005
Published: September 22nd 2005

Ahoj,

je utorok (20.9.) rano 6 hodin, vzali sme si taxi do miestneho hostelu, Los Cabanos a spime este tak do desiatej.....naobed ideme do cafe Andino kde sme dostali asi zatial najlepsie ranajky v celej juznej amerike....vajicka so slaninkou..hm..to tu este nebolo.
Huaraz je male mestecko (80 000 obyvatelov, 3091 m.n.m) ktore lezi v udoli zvanom El Callejon de Huaylas. Nad udolim sa tyci pohorie zvane Cordillera Blanca. Toto mestecko sluzi tiez ako horolezecka zakladna pre vystup na Huascaran (6768 m.n.m), najvyssi vrch v Peru.
Hm...mesto je to uplne ine ako ostatne mesta v Peru, nikdo vam nic nevnucuje a ani na vas nepokrikuje....zvlastne aky je tu klud.
Poobede chodime po meste a objednavame si u miestnej cestovky 1 denny vylet do mestecka Yungay a na lagunu Llanganuco ......, vecer este vybehneme s Misom na kopec nad mestom a kochame sa panoramou.

V stredu (21.9.) okolo pol desiatej vyrazame smer Yungay, stare mesto bolo v roku 1970 kompletne znicene lavinou, zahynulo tu vtedy 25 000 ludi. Z novo postaveneho mesta (pre istotu uz vedla udolia kadial prisla lavina) je nadherny vyhlad na Huascaran. Z Yungay vedie horska cesta az k jazeru Llanganuco (3850 m.n.m) kde sme asi po hodine cesty busom. Cestou spet sa este zastavujeme v dedinke Caraz a okolo osmej vecer sa vraciame do Huarazu. Rozhodli sme sa ze na druhy den vyrazime na ladovec Pastururi.

Vo stvrtok (22.9.) vyrazame na ladovec Pasturoni (5200 m.n.m), ktory lezi asi 80 km od Huarazu. Cestou se zastavujeme a obdivujeme *rastlinky* Puya Raimondii, ktore dorastaju az do vysky 10 metrov (trva im to inac tak 100 rokov nez tak vyrastu). Na ladovec vedie vcelku narocna cesta, vo vyske 5200 metrov sa dost blbo dycha...kyslik sa niekam odstahoval....ale pohlad je to uzasny.......bohuzial jedina ladova jaskyna ktora tam bola sa zrutila (globalne oteplovanie posobi aj tu.....ladovec sa kazdorocne skrati - roztopi o 18 metrov.....ale este ho je dost.....). Cestou naspet si davame v dedinke Catac miestnu specialnu polievku v ktorej plava cele kuracie stehno...no uvidime co na to zaludok....
Vecer 22:15 nasadame na nocny bus do Limy, odkial chceme rano vyrazit na dlhu cestu krizom cez Peru na druhu stranu And do Amazonie.

Huascaran 6768 m.n.m.Huascaran 6768 m.n.m.
Huascaran 6768 m.n.m.

Nejvyzsi hora v Peru...)))
Laguna LLanganuco  3850 m.n.m.Laguna LLanganuco  3850 m.n.m.
Laguna LLanganuco 3850 m.n.m.

...a Palinko s Misou

23rd September 2005

big hello
Zdar decka, tak vas hned v uvodu musim pochvalit za foto domorodky s oveckou.....navic je to nadherna zenska/holka (nedokazu odhadnout vek:-))) Kazdopadne takovych fotek by to chtelo vic :-)))) Musite jim platit, kdyz je fotite? Miso a Pali, jak se tak divam na vase kalhoty, asi mate stejnou svadlenu :-)) Mejte se a drzte se!!! Pa pa T.

Ahoj dobrodruzi
Opet super fotky a ta barva te laguny ... laka to primo na vykoupani, jen asi kdyby nebyla tak ledova :-). Klobouk dolu pred vasimi zaludky, ty jsou snad z ocele! Verim, ze tamni speciality musi byt super a lakave nejen na pohled, ale doufam, ze po kazdem souste poradne vypalite cerva ;-). Tak jen dal a hura za dalsimi dobrodruzstvimi!!!
25th September 2005

Lavína
Ešte doplním, že v tej lavíne vtedy zahynula expedícia českých a slovenských horolezcov. Obrovská tragédia sa na úpätí tohto obra odohrala 31.5.1970. Pri silnom zemetrasení sa zo Severného vrcholu uvolnila masa ľadu a skál. Za 5 minút prekonala mnohokilometrovú vzdialenosť do údolia a tu celkom zničila mesto Yungay. Iba v meste zahynulo 20.000 jeho obyvateľov a celkovo pri zemetrasení v údoli pod Huascaránom zahynulo 70.000 ľudí. Vtedy tu pod zrazmi Severného vrcholu pri jazerách Llanganuco v základnom tábore vo výške 3850 m n.m. zahynulo aj 15 československých horolezcov.

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0595s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb