Peru del 3 - Cusco og Amazonas

Peru's flag
South America » Peru » Amazonas
March 11th 2008
Published: March 12th 2008

Etter Inca Trailen bar det til Cusco. Her skulle vi ha to netter foer vi dro videre til Amazonas. Vi var egentlig ganske saa slitne etter 4 dagers hard Inca Trail, saa det ble mest avslapping i Cusco. Men, vi fikk feiret litt den kvelden vi kom dit, vi hadde tross alt gjennomfoert den store styrkeproeven. Hele gjengen var ute og koste seg paa argentinsk steakhouse og vi dro ut en tur etterpaa.

Neste dag sov vi saa lenge vi kunne, det var utrolig godt aa ha en dag hvor vi ikke hadde noen planer!! Vi tuslet litt rundt i Cusco, og saa fant vi plutselig ut at vaart irsk/engelske vennepar Tess og Connor var i byen. Saa vi moette jo selvfoelgelig moete dem, og tilbrakte noen koselig timer sammen med dem. Fredag den 7. mars tok vi fly for aa komme oss til Amazonas. Etter fly, buss, baat og en liten gaatur var vi fremme i loungen vaar i regnskogen. Vi saa virkelig frem til aa se masse spennende dyr - men, her ble vi skikkelig skuffa. Det er egentlig ikke saa mye aa skrive om vaart korte Amazonas opphold. ( Vi var der kun 2 netter.)Vi hadde en lite entusiastisk guide, Richard, som irriterte oss veldig. Foerste ettermiddagen klatret vi opp i et utsiktstaarn, noe som kanskje var det beste med hele oppholdet.

Den neste dagen dro guiden vaar oss opp kl. 4 for aa dra paa en spennende ekskursjon. "Vi skulle ut aa se om vi kunne se oter!!" Saa ut paa tur grytidlig paa morgenen, hele gjengen var troette og litt smaasure, og ikke saa vi noen oter heller! Vi saa noen fugler og noen insekter, men naar vi hadde haapet paa krokodiller og slanger, ble liksom ikke dette helt det store. Vi proevde aa fiske piraia da, men utenom guidene var det ingen som hadde noen fiskelykke heller. Paa ettermiddagen dro vi til en slags botanisk hage for aa se paa traer hvor bladene kunne brukes til urter og medisiner. Vi syntes vel egentlig ikke at dette var det helt store heller, guiden snakka om hvert blad i 10min, saa naa vet vi alt om hvordan bladene skal knuses, blandes med vann, varmes litt ++ Ikke saa veldig interessant egentlig.

Det beste med Amazonas turen var loungen vaar, det var et utrolig fint sted. Rommene var kjempefine, og det ble en litt egen atmosfaere naar det kun var gardiner som doerer, aapne hull til vinduer og ingen elektrisitet. Vi pakket oss godt inn i myggnettingen om nettene! 😊 I tillegg hadde stedet en bar hvor de serverte en utrolig god drink "banana monkey", saa det var her vi tilbragte mest tid. 😉

Soendagen 9.mars dro vi tilbake til Peruturens startsted, Lima. Det var tid for den siste kvelden i dette landet. Ettermiddagen brukte til vi til aa faa shoppet litt, og paa kvelden dro hele GAP-gjengen ut for en siste middag sammen. Det var en veldig koselig kveld, men naar vi skulle gaa fra restauranten greide Vilde saavidt aa gaa. I Amazonas maatte vi bruke gummistoevler naar vi var rundt paa ekskursjoner, Vilde hadde selvfoelgelig greid aa faa et lite gnagsaar av dem. Det var jo egentlig ikke noe stort problem, det var jo litt vondt, men denne kvelden tok det helt av. I loepet av restaurantbesoeket vokste ankelen til det dobbelte, og det gikk nesten ikke ann aa gaa paa foten. Heldigvis var en av GAP-gjengen nyutdannet lege, saa etter en liten undersoekelse, hvor det ble konstatert en kreftig infeksjon, kunne Patricia (legen) overlevere antibiotika som ho hadde med seg. 😊

Mandag 10.mars var vaart Peru eventyr over, det var ogsaa vaart Soer-Amerikanske eventyr.. Naar vi naa skriver er vi i Guatemala City. Pga litt dum flybooking maatte vi ha 2netter her paa vei til Cuba, saa i morgen flyr vi dit. Der skal vi moete Hege og Mette som skal reise sammen med oss i en maaned, og vi skal ogsaa moete Nina, Kristin og Hilde som er paa 2ukers ferie der. Vi gleder oss masse til det!! 😊

Saa naa er det over og ut med Soer-Amerika, Cuba og Mellom-Amerika - her kommer vi!!! :D

Og vi moette Tess og Connor igjen!!Og vi moette Tess og Connor igjen!!
Og vi moette Tess og Connor igjen!!

Nok en gang fikk vi moett Tess og Connor, 3. gang vi har moett dem naa. 2 forskjellige steder i Brasil, og naa i Peru. Har allerede planlagt aa moete dem igjen i Sydney..
Vilde og Connor!Vilde og Connor!
Vilde og Connor!

skikkelig goey aa treffe dem igjen :)
Linda og Tess!Linda og Tess!
Linda og Tess!

Med Vilde og Connor i speilet :)

12th March 2008

kommer flere bilder snart.. har litt problemer med opplastinga noen steder :)
enjoy!! =)

Enjoy!
Ja, det gjer vi!! Har lest og sett til auget blei stort og nesten vått. Håper beinet er heilt iorden igjen Vilde. Skjønar godt at inntrykka er mange:-) Spennande med Cuba - ønskjer dykk ein flott tur dit også:-) Klem frå Mamma Unni og Bjørnulf.

Mamma og Bjornulf!
Saa bra at dere koser dere med bloggen! Ankelen er nesten helt i orden naa, antibiotikakuren gjorde tydeligvis susen! :) Naa gleder vi oss masse til Cuba! Haaper alt staar bra til hjemme. Stor kos fra Vilde

Tot: 0.098s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 60; dbt: 0.0549s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb