Montañita, stadje van mijn dromen!


Advertisement
Ecuador's flag
South America » Ecuador » West » Montañita
March 22nd 2008
Published: March 22nd 2008
Edit Blog Post

De weg van Máncora (Peru) naar Montañita (Ecuador)

Ik zit nu in Montañita, een prachtig communistisch hippiestadje. Op de weg naar hier zijn er veel dingen gebeurt! Aan de grens moest ik appart in een klein kamertje gaan zitten omdat ik een papier dat ze nodig hadden was kwijtgeraakt, ik wist dat ze waarschijnlijk geld nodig hadden en dat er geen echte problemen waren dus genoot ik er wel van. Na even te wachten kwam er nen dikke grenswachter binnen, die zei dat ze 10 dollar nodig hadden en verstopte hem achter de deur toen ik hem die gaf! Ik ging naar het volgende loket en daar bleek dat ze mij, toen ik in Peru aankwam, ne stempel die 60 dagen in plaats van ene die 90 dage zegt hebbe gegeven. Daarmee mocht ik maar 60 dage in Peru blijve en geen 90 zoals ik dacht! Ik zat dus al 20 dagen te lang daar! Ik moest een ´boete´ van 14 dollar betalen en dan mocht ik eindelijk terug op den bus. Die kwam zes uur later als gepland aan in Guayaquil. Daar namen we (ik en nen Ier die mij superhard aan den Diederik Pincé doet denken:-D) nen bus die ons naar Montañita zou brengen. Ik viel in slaap en den Ier naast mij had niet door dat we bij de halte waren waar we moesten overstappen op nen andere bus. We zate dus veel te ver toen we afstapen in La Libertad. Daar aten we een soep me kippepote, -lever en hart. Verukkelijk! Daarna betaalden we nen taxichauffeur elk 12 dollar voor een rit van meer als een uur naar onze bestemming.

Het communistische hippiestadje Montañita

En dan kwamen we aan in Montañita, prachtig, supergezellig communistisch hippiestadje! Het centrum bestaat uit niets als bars en een paar hotellekes. Overal supergezellige muziek en véél mensen. Superveel vrouwen ook, 70 percent van iedereen die je tegekomt is een vrouw, en pakt 60 percent daarvan is een schone vrouw! Geweldig stadje dus, dit is zo´n plek waar je makkelijk een groot deel van uw leven kunt blijve plakke...

Vandaag stond ik laat op en ging dan naar het strand. Het water is superhelder én echt warm! Zo is zwemmen echt een plezier!... Eum, voor de rest heb ik dan niet veel gedaan vandaag, het dorpje wat verkend, ne vriend van den Chicho in Huanchaco gezocht en een goede plek gezocht om morgen een surfbord te huren! Ik weet niet hoe lang ik hier ga blijven, ik zou heel graag heel lang blijven maar moet binnekort terugkeren naar Peru om daar te gaan werken in Urubamba...

Ecuador is ook superschoon trouwens, vele mooier als de plekken in Peru waar ik al geweest ben! Op de weg naar hier reden we links langs de oceaan, en rechts langs het regenwoud!

Zo, dat was het ongeveer, ik ga nu iets eten, ik heb eindelijk geld kunnen afhalen dus kan ik da terug betalen!



Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0275s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1021.5kb