Dag 11: Guayaquil

Ecuador's flag
South America » Ecuador » West » Guayaquil
April 20th 2007
Published: April 20th 2007

Vanaf vandaag houden jullie het reisverslag van ons tegoed. We gaan voor 8 dagen naar de Galapagos en zullen na de duikcruise weer schrijven.
Tot later!

Vandaag is het 29 april en hier dus het reisverslag van de afgelopen week (per dag):
Vrijdag 20 april is onze laatste volle dag in Guayaquil. Eerst naar het ´Iguana´ park. Een park met allemaal landleguanen, die daar vrij rondlopen en in de bomen klimmen. Ook zijn er een paar eekhoorntjes in de bomen. In dit park hebben we rondgelopen en op een bankje gezeten om naar de iguana´s (=leguanen) te kijken. Soms ook wel lachen als de leguanen die in de bomen zitten hun ontlasting laten vallen op passerende bezoekers....hihi
Dan naar het museum Municipal. Dit museum gaat over de geschiedenis van Guayaquil. Ook hebben ze daar echte ´shrunken heads´ genaamd Tzantzas; hoofden van vijanden, die vroeger van de lichamen afgesneden werden en op een speciale manier bewerkt werden zodat de hoofden van de vijanden zo´n 60% kleiner werden.... auw....
Daarna wat luchtigers: lekker rondlopen op de Malecon, de boulevard langs de rivier. En dan natuurlijk een terrasje pakken, een biertje drinken en lekker lunchen. Op een gegeven moment was het toch wel warm en zijn we naar de Imax theater gegaan. Daar hebben we de film ´Cosmic voyage´ gezien, en het was lekker koel in de airco (popcorn erbij en een watertje, echt waar...)
Als afsluiter van deze dag hebben we gegeten bij het restaurant Hampton Inn. Eigenlijk waren we op zoek naar een Italiaans restaurant maar die was dicht en bij ons hotel in de buurt zijn verder niet zo veel restaurants. Maar we hebben heerlijk gegeten en zijn terug naar het hotel gelopen; alhoewel dat niet zo´n veilig gevoel gaf: alle luiken van de winkels dicht en bijna niemand meer op straat (goed op de tas passen...)
Naar het hotel terug en lekker slapen want morgen wordt een drukke dag: Galapagos, here we come!!

Lonely planet:
Parque Bolivar Area
Guayaquil may be the only city in the world that has land iguanas, some over a meter in lenght, living downtown. These prehistoric-looking animals, a different species from those found in the Galapagos, are a startling sight in one of Guayaquil's most famous plazas, Parque Bolivar which is also known as Parque Seminario.

Museo Municipal
A block south of Parque Bolivar, you find the Museo Municipal and the minicipal library. The archaeology room on the ground floor has mainly Inca and pre-Inca ceramics, and several figurines from the oldest culture in Ecuador, the Valdivia (c 3200 BC). Also on the ground floor is a colonial room with mainly religious paintings and a few period household items. Upstairs, there is a jumble of modern art and ethnography rooms with regional costumes, handicrafts and several shrunken heads.

Tot: 0.217s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 61; dbt: 0.1162s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb