Marijke en Luc

South America » Ecuador » South » Cuenca
July 14th 2007
Published: July 14th 2007

Hallo,

( English version is coming soon)

Een woordje over het transportsysteem hier in Zuid America: ofwel stap je naar een centraal station waar je een kaartje koopt voor een traject tot een ander centraal station, en stap je op de bus om zeker nog een kwartier te wachten voor die bus echt vertrekt, ofwel sta je ergens langs de weg en luister je naar hetgeen de buitenhanger ( diegene die de ticketten controleert hangt door de open instapdeur om de haltes en het eindstation luid te roepen naar mogelijke passagiers, en ze zo in zijn bus te lokken ). Er is een chauffeur die het hele traject afrijdt, zonder echte rustpauzes, tenzij om over de middag snel in een simpel restaurant langs de weg met de liefhebbers op de bus iets te verorberen, of voor een pipistop ( niet de properste plaatsen ), en de buitenhanger komt langs om het geld te ontvangen van de opstappers langs de weg.

Ondertussen hebben we de mooie stad Cuenca te voet verkend, hoewel bijna iedereen hier voor de minste verplaatsing een taxi roept ( goedkoop is het wel ). Lekker voorjaarsweertje kun je het hier noemen in een kader dat doet denken aan een stad ergens in Spanje. Vriendelijke mensen en propere straten, heel frequent door een speciale brigade geveegd.

Van Cuenca zijn we met een bus naar de grens met Peru getrokken, waar we zonder problemen uit Ecuador gereisd zijn, en na een rit met een tjoektjoek ( drie wiel honda moto )
door een heel lange niemandszone met veel volk ( niet altijd de beste bedoelingen ) aan de grens met Peru aankwamen, terug de formulieren ingevuld en doorgereden tot Mancora voor een dagje aan het strand. Vannacht een nachtbus naar Trujillo.

Het eten is hier iets meer gevarieerd, en even goedkoop als in Ecuador, een maaltijd heb je hier ook voor zoiets als zeven euro, en de lokale pint is niet meer beperkt tot 1 soort.

PS: in Ecuador werkte de gsm niet, hier in Peru kunnen we wel berichtjes SMS ontvangen.

Tot binnenkort

15th July 2007

kort bericht
Hallo Terroristen, Ik probeerde gisteren jullie een mail terug te sturen. de pagina kon niet weergegeven worden! gelukkig is het vandaag anders! heb je ons eerste mailtje al ontvangen? we zijn blij hier op het thuisfront regelmatig iets te lezen van jullie avontuur! met ma alles opperbest! Ze luistert met grote ogen naar jullie reisverslagen! op donderdag of vrijdag wordt haar haar gedaan. ik sukkel voor het moment met mijn rug. naar Hans gebeld verleden week, hij was in verlof. deze week kunnen gaan, 'k ben weer in de plooi getrokken. gelukkig, want ik moet deze avond terug gaan werken. ik zag dat Hans ook al een mailtje stuurde naar jullie. de jongens gaan vandaag naar zee met de chiro. het weer is hier nu overtrokken. ze beloofden een zwoel en warm weekend, maar nog niet veel van gemerkt!! Peter en Trees en de jongens zijn gisteren vertrokken, al een berichtje gekregen dat ze goed aangekomen zijn. ik sta deze week in voor hun poes en kip eten te geven. de hond van Gerdy komt ook logeren en volgende week moet ik de bloemen water gaan geven bij Carine! een voltijdse job, is het niet!! allez, ik zal jullie maar laten, veel reisplezier!! tot mails, Hilde en co.
15th July 2007

Dag Marijke en Luc, eerst en vooral vele groeten van Mia. We hebben vanavond nog samen gezeten in den vlas. Ook moet ik van Sofie zeggen, dat ze jullie mails kan lezen, maar niet kan beantwoorden. Hier hebben we nog niet veel mooi weer gezien, veel regen. Nu van 't weekend zwoel weer, maar 't is van korte duur, voor maandag geven ze al terug regen. We hebben vandaag ook onze valiezen gepakt, en vertrekken naar La Bella Italia, hopelijk met veel beter weer daar. Allé nog veel avonturiersgenot, en tot mails. Geert & Heidi en Jens
16th July 2007

Dag globetrotters! Leuk om jullie verhaal te kunnen volgen, zo hoef je na afloop niet alles 100 keer te vertellen é :-) slim gezien van jullie. Het is hier str*ntweer maar dat zal jullie waarschijnlijk een zorg wezen. Ge kent ons landje é. Zorg goed voor elkaar en tot gauw. Saartje

Tot: 0.199s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.1403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb