Min vaertsfamilie i Quito


Advertisement
Ecuador's flag
South America » Ecuador » North » Otavalo
February 21st 2008
Published: February 21st 2008
Edit Blog Post

Udsigt fra min doer udover teressenUdsigt fra min doer udover teressenUdsigt fra min doer udover teressen

Morgenlys over teressen, de faa dage det ikke regnede var det fantastisk lige at slappe af her i en times tid

Melrose place




..ja det kaldte min hollandske veninde Kimm det, har aldrig selv set serien, men der boede personerne ogsaa ud til en tagtaresse... anyway, det loed lidt cool 😊



Mami Teresa og familie



Matriarken i familien hedder Teresa, og wow hun har haft et begivenhedsrigt liv! Fik hele hednes livshistorie en af de foerswte aftener, og her kommer den kort fortalt:

Da hun var 17 aar blev hun tvunget til at gifte sig med en mand hendes familie havde valgt, og gjorde unden at kny, men hendes mand havde an anden kaereste allerede inden de blev gift, og de boede kun sammen i 4 mdr foer hun fik sparket ham ud. Hun naede dog at blive gravid, og foedte en soen foer hun blev skilt.

17 aar og enlig mor, ikke let i Ecuador i '70'errne, saa hun gav sin soen til sin soester som allerede selv havde 4 boern, og flyttede til New York for at tjene penge til familien.

I 11 aar boede Teresa i New York og sendet penge hjem til sin familie, hun betalte egenhaendigt for samtlige boerns uddannelse. Hun elskede sin tid i New York, der
TeresaTeresaTeresa

Matriarken ved sit koekkenbord - laeg maerke til den naevenyttige hund Toy ude til hoejre, ALTID havde den poterne oppe paa bordet...
var kun to ting der trak i hende fra hjemlandet.

Hendes soen og familie, og den mand hun elskede.

Teresa havde moedt sin nuvaerende mand kort inden hun tog til New York, men var aldrig i tvivl om at hun var noedt til at tage afsted, for at hjaelpe sin familie.
Jorge, hendes mand, var en ung, lovende og omsvaermet advokat, og selvom Teresa efter eget udsagn var smuk som ung, troede hun i starten ikke paa at det hele ville udvikle sig til noget.

Men selvom hun var langt vaek i New York skrev de sammen flere gange om ugen, og talte ofte i telefon, i 11 aar!! Og da Teresa endelig vendte hjem fordi hendes mor var doende, blev de gift inden for et aar og fik deres datter Terresita. LOVE CONQUERS ALL!!!

(ja jeg er den nye Danielle Steel... men historien er skam sand!)


Hunde vs. mennesker



Familien har ogsaa to hunde, Pinky og Toy, som er nogle rigtige tyraner.
Smaa hunde som er blevet opdraget efter hvad man i danmark ville kalde daarlig skik.
De maa stort set alt... nogle larmende men ogsaa soede baester!
'baestet''baestet''baestet'

Toy, tyran og teresas oejesten...


F**** koldt om natten i Quito




Ja sagt lidt paenere er det MEGET koldt om natten, og ingen huse har central varme! Sov derfor i min sovepose UNDER tre store uldtaepper.... savner min dyne!!

Og som om kulden ikke var nok saa var min seng, som saa utroligt meget andet her i Ecuador, pakket ind i plastik!! det var ikek til at se, det var et elelr andet sted inden i madrassen, men larme det kunen det i hvert fald!!! Godt at uldtaepperne var saa tunge saa jeg stort set sov i samme stilling hele natten.

Men jeg var altid saa traet naar jeg endelig kom i seng, sa jeg kunne have sovet i hvad som helst og stadigvaek sove godt!!





Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement

Min sengMin seng
Min seng

Jep, men larmende og kolde seng...
BadevaerelsetBadevaerelset
Badevaerelset

Tja, et fint lille badevaerelse, det gjaldt bare om at komme foerst op for at faa det varme vand!!


Tot: 0.094s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0486s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb