Cartagena


Advertisement
Colombia's flag
South America » Colombia » Cartagena
August 8th 2009
Published: August 8th 2009
Edit Blog Post

Hehe, eindelijk naar Zuid-Amerika !

In Panama stond ik voor 3 keuzes: 1.de boot nemen naar Cartagena, 2.vliegen, 3.via bus en jungle naar Colombia. Het grote probleem bij nummer drie is dat je een 60% death rate hebt, wat wil zeggen dat de kans er dik in zit dat je gelyncht of gekidnapt wordt .. de jungle zit namelijk vol guerilla en drugsmaffia. Beter dus niet voor die optie gaan.

Nummer 1 is de moeite, je gaat namelijk langs de San Blas eilanden en je kan er zelfs even verblijven voor je doorgaat, maar duurder dan vliegen en je hebt meer tijd nodig. Beiden heb ik niet..

Blijft over: optie nummer 2. Ik zocht een goedkope luchtvaartmaatschappij die geregeld op colombia en panama vliegt. Het werd Aires. Voor 130 dollar kreeg ik 1 van de welgeteld 37 plaatsjes in een minivliegtuigje! Met eten (3 minisandwiches , 2 aarbeien, een dessertcake en drankje!!) en al!

Voor het instappen raakte ik aan de praat met een française uit Normandie, Marine, zij was ook alleen aan het rondreizen dus had ik meteen weer een compagnon voor Cartagena.

We landden spoedig op Colombiaanse bodem en iedereen was enthousiast, zij het door het veilig landen van het rammelbakje of gewoon om te zeggen dat we in Colombia aangekomen waren.. Na paspoortcontrole deelden we een taxi met 2 Amerikanen, eentje kende iemand in een hostel. We kwamen er aan en bleek dat alles overal vol zat. Gelukkig kregen we van de kennis een priveslaapplaats toegewezen: het dak. 4 matrassen later sliepen we in de Colombiaanse openlucht.

Volgende ochtend vroeg op want ander vrouwtje mocht onze aanwezigheid niet weten, maar dat gaf voor ons niet want we wilden toch de stad verkennen. Wat bleek: Cartagena is een prachtige koloniale stad met gezellige steegjes en huisjes met kleurrijke gevels en fleurige balkonnetjes. Als ik ergens zo willen blijven plakken om te wonen (van deze reis) zou het daar zijn! Iedereen is vriendelijk en er heerst een aangename levendigheid.

Dag nadien naar dichtbijzijnde Playa Blanca om wat te genieten van het strand, de zee en uiteraard de zon.. Daar wiegde de hangmat ons in slaap.

Helaaaaaaaaaas had ik niet meer tijd om in Cartagena te blijven, het is een eind naar Bogota en daarna nog verder naar Quito en tijd begint te dringen..



Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 44; dbt: 0.0386s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb