Bogota

Colombia's flag
South America » Colombia » Bogota
August 9th 2009
Published: August 9th 2009

In plaats van een busrit van 20 uur werd het 25 uur, inclusief de nodige politiecontroles. In Bogota sprak ik af met Zuly, meisje van couchsurfing.

Bogota zelf lijkt op Quito (voor diegenen die quito kennen..), in die zin dat het ook een bergstad is, op een redelijke hoogte met snel veranderend klimaat, en vriendeljke bevolking. We namen de transmilenio, een soort tram richting oude centrum, maar moestne overstappen want die dag was het de jaarlijkse marathon van bogota.

In het oude centrum begonnen we op het grote plein van simon bolivar. Het plein zat vol duiven, kinderen en hun ouders, straatventers, .. Een aangename levendigheid, perfect met het zonnetje die boven ons scheen. Verderop moesten we door een beveiligd straatje, tussen paleis en andere overheidsgebouwen. Ik wou een foto nemen tussen het hek door, en bevond me op het voetpad, meteen kwam een wacht.. daar mocht ik blijkbaar niet staan.

In enkele musea geweest, oa het muntmuseum, museum van bekende schilder (zie fotos facebook) en museo de oro of goudmuseum waar ze een indrukwekkende collectie aan pre-Colombiaanse kunst hadden.

In de straten liep er veel volk, overal was er wel iemand aan het entertainen of spulletjes aan het verkopen. Tot een caviarace toe ! Ik kocht op een marktje cocablaadjes als souvenir van colombia, want dat is troch wel hun bekendste product..

Wederom geen tijd genoeg om ten volle te genieten van de stad, maar Colombia staat zeker hoog op het lijstje om terug te keren..

Met bus naar grensstad Ipiales en daar veranderd van bus naar Quito. Zeer blij om het bordje "bienvenidos en Ecuador" te zien, mn hart begon al ietsje sneller te kloppen.. Enkel de 30 uur durende busreis is wat minder leuk, maarja, Ecuador, daar doen we het voor !

Tot: 0.044s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0261s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1004.6kb