Poulicni predavaci a plastiky


Advertisement
Colombia's flag
South America » Colombia » Cali
September 25th 2014
Published: October 10th 2014
Edit Blog Post

V Kolumbii je neskutocne vela poulicnych predavacov, predava sa vsetko a vsade. Castokrat su to gyce a prekvapilo by ma, ak by to niekto naozaj kupil. Predava sa na uliciach, v MHD autobusoch, na verejnych zachodoch a na dalsich miestach, kde by som predavacov nikdy necakala.

Vsetci sa tu snazia privyrobit nejaky ten pesos navyse. Ci uz predajom, alebo ponukou inych zaujimavych sluzieb. Dnes som na krizovatke videla chalana, ktory si pocka na auta na cervenej, palicou pobucha po pneumatikach, ´akoze´ tym skontroluje, ci su na aute vsetky gumy dofukane a potom uz len caka, kym sa nad nim vodic zlutuje a da mu za to zopar drobnych.

Na plazi v Cartagene za mnou pribehla poulicna maserka, zacala mi bez opytania natierat ruku masaznym olejom a kym sa mi podarilo vysvetlit jej, ze nemam zaujem, mala som uz rameno spolovice vymasirovane.

V supermarkete pri kase stoja dalsi pomocnici, ktori vam cely nakup zabalia do igelitky, popripade vam ho za par drobnych zavezu v nakupnom voziku az domov.

Vsade su rozostavane kiosky s napisom ´Minutos´, stoji pri nich clovek s mobilom. Mozete si od neho zavolat, plati sa mu okolo 200 pesos za kazdu zacatu minutu.

Nie kazdy ma doma osobnu vahu. A ak ju niekto nahodou ma, sup s nou do ulic, inak by mohol riskovat usly zisk.

Napriek tomu, ze tu zije velmi vela ludi vo velmi chudobnych podmienkach, tinedzerky z majetnejsich rodin dostavaju od svojich otcov k patnastym narodeninam celkom bezny darcek – plasticku operaciu. Najviac na dracku ide zvacsenie prs a vypchate zadky. Tomuto trendu tu prisposobili aj damske figuriny vo vykladoch obchodov.

Mimochodom, zdravotnictvo je v Kolumbii na vysokej urovni. Dokazom su aj vlny navstevnikov z US, gringos, ktori si sem takisto prichadzaju vylepsit svoj zovnajsok.

Advertisement



Tot: 0.072s; Tpl: 0.008s; cc: 9; qc: 33; dbt: 0.0304s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb