Quito a 'jugo de mora'

South America » Ecuador » North » Quito
September 30th 2014
Published: October 22nd 2014

Posledne tri noci stravime v peknom mestecku Popayan v juznej casti Kolumbie. Poberame sa dalej na juh, cez mesta Pasto a Ipiales az k hraniciam Ekvadoru. Na hraniciach dostane kazdy navstevnik manual, ako prezit svoj pobyt v tejto krajine v bezpeci. Prechadzame pasovou kontolou a potom nas caka uz len niekolkohodinova cesta autobusom do hlavneho mesta Quito.

O Quite som toho pocula uz viac nez dost. Treba mat oci na stopkach, pas a vacsi obnos penazi na bezpecnom mieste v hosteli a po meste sa pohybovat vyhradne za dna. Na hosteli sa rozobera len to, koho tu okradli, co mu ukradli, kde to bolo a ako k tomu doslo. Po kazdej takejto novej prihode z hostela len preventivne potlapkam svoje doklady v puzdre pod trickom, aby som sa uistila, ci mam este stale vsetko pri sebe.

Nasledujuce rano sa chystame na prehliadku mesta (Free walking tour Ecuador), ktoru sme si zarezervovali asi 2 dni v predstihu. Pred zaciatkom tury sa v ramci nasej skupinky predstavime a nas sprievodca Obi mi da high five, ako jeho uvitanie uplne prvej navstevnicky zo Slovenska! Pocas prehliadky nam sprievodca ukaze vsetko, co treba vidiet. Ochutname aj par specialit z ulice, ako napriklad vyprazane cipsy z bananov (chifles) s chilli omackou alebo dzus z odstaveneho ovocia 'jugo de mora' (podobne nasim cerniciam), lebo ako hovori Obi, ak si este nepil 'jugo de mora', nebol si v Ekvadore. Po vyse trojhodinovej exkurzii skoncime so sprievodcom na obede za dva dolare. A dobre nam to padne. Aj jedlo, aj ta cena...

Tot: 0.065s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb