Chile - igen

South America » Chile
February 20th 2007
Published: February 28th 2007

Som jeg skrev sidst, har jeg været et smut i Chile. Først var jeg i hovedstaden Santiago. Byen er faktisk meget hyggelig, men der er ikke så mange gamle kolonibygninger, som mange andre steder i Sydamerika. Til gengæld havde de helt vildt mange fastfood restauranter. Faktisk havde de en hel arkade med små boder og restauranter. Her var det helt store hit, foruden den sædvanlige kylling med ... Read Full Entry

Photos are below

Valparaiso

Ikke alle huse var i lige god stand, udenfor centrum boede de fattigere folk.

Stor flot bygning.
GrillspydGrillspyd
Grillspyd

På et torv mødte jeg denne mand som solgte meget lækre grillspyd med kød, pølser og løg.
Trolley-bus i ValparaisoTrolley-bus i Valparaiso
Trolley-bus i Valparaiso

Elektrisk drevet bus af gammeldags model.
Valparaiso

Meget gammel bil som holdt foran mit hostel. Underligt nok flyttede den sig ikke meget i de 4 dage.
Vægmalerier i Valparaiso

Mange steder i byen var husmurene pyntede med flotte og spændende vægmalerier som dette.

Endnu et flot vægmaleri.
Brandhane i ValparaisoBrandhane i Valparaiso
Brandhane i Valparaiso

selv brandhanerne var nogle steder malet i flotte farver.
Vægmalerier i Valparaiso

Her er det et regnvandsrør som har fået en tur med malerbørsten.
AscensadorAscensador
Ascensador

Her ses en af de elevatorer som bragte folk op og ned af de stejle bakker.
Cykler til leje i parkCykler til leje i park
Cykler til leje i park

Folk finder på mange opfindsomme ting for at tjene penge. I denne park kunne børnene leje alle former for cykler og drøne rundt og rundt på dem i parken.
Cykelløb i Valparaisos stejle gader.Cykelløb i Valparaisos stejle gader.
Cykelløb i Valparaisos stejle gader.

Det var ret vildt at se på at de cyklede ned af de meget stejle gader og ned a trapperne og hoppede ud over ramper.
Bager i Viña del MarBager i Viña del Mar
Bager i Viña del Mar

Bageren hedder "Danesa" hvilket betyder dansker. Jeg så dog ikke mange danske kager, kun noget som lignede en snegl.

7th March 2007

fantastiske billeder
Hej Mette Tak for mails Sikke nogen huse og et landskab! Det er nogen fantastiske billeder du/ har taget på turen. Jeg har faktisk svært ved at forestille mig at du går rundt der nu - lige nu! Her er husene jo faktisk ens ( sammenligent med ) og landskabet fladt. Og så regner det jo - igen. Havde Bedste ude i weekenden - hyggeligt. I morgen skal jeg til Ullerup og prøve tøj på ! kærlig hilsen Karin

Tot: 0.152s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.0535s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb