Puerto Madryn --> Buenos Aieres --> Ritoque Playa, Chile

November 10th 2010
Published: November 16th 2010

Hej igen!
Saa har vi vaeret lidt omkring igen. Vi var i Puerto Madryn. Vi saa hvaler, store hvaler. Vi sa pingviner, mange pingviner... RIGTIG mange pingviner. Vi saa ogsaa Soeelefanter, mange soeelefanter. Dovne soeelefanter - lidt ligesom de fleste argentinere. Puerto Madryn var ikke noget mega hit, men vi saa da dyr og moedte soede tyskere og danskere og en evigt hash-skaev bartaender paa vores hostel.
Derfra gik turen til en 8-dages bytur i Buenos Aires sammen med Katrine fra vores studie. Vi boede paa det berygtede Milhouse Hostel midt i centrum, hvor der boede mere end 200 mennesker. Lad os lige lave et outline af en typisk dag i Buenos Aires. Man vaagner klokken 12, maaske mere typisk klokken 1. Man spiser en sen brunch i lokalomraadet. Man tager til en endnu uudforsket bydel med metroen. Man saetter sig paa en cafe og ta´r en espresso, det er haardt at tage metro. Man toeffer rundt og kigger paa butikker, snakker lidt om hvad planerne for hvor vi skal spise i aften. Men foerst skal vi have frokost. Vi spiser frokost, drikker en flaske vin. Kommer hjem til hostellet igen, klokken er maske 7. Man ta´r maaske en lur, maaske ikke. Klokken 9-10 begynder vi at blive sultne, tager ud og spiser steak, meget steak. Tager ud og drikker oel, tager ud og lader som om vi kan danse, kommer hjem klokken 5. Sover til klokken 12, maaske mere typisk klokken 1. Man spiser en sen brun.......
You got the idea. Ey, vi gjorde vores bedste for at faa lidt variation i "hverdagen". Vi stod op i hvert fald naesten halvdelen af dagene inden tolv. Vi kom ud og saa fodboldkamp i Boca (Maradonnas aka argentinas guds gamle club), i den del af byen hvor de haarde drenge bor. En dag tog vi ogsaa paa kunstmuseum, meget kultiveret synes vi selv. Vi tog til den store kirkegaard. Vi tog paa gademarked i bydelen San Telmo (samme som en typisk dag, but different). Og vi dansede tango. Ja sgu da! Vi tog en tangolektion med folk fra hostellet, og vi tog ud og dansede tango med de lokale om natten. (Ikke med, men ved siden af, til stor underholdning for alle).
Buenos Aires handler om nattelivet og god mad for os, det maa siges. Vi fik spist all you can eat grill paa Siga la Vaca og tog paa en lidt finere restaurant, la Cabrera, den sidste aften, og fik smagt paa kobekoed. Vi diskuterede hvor vidt det var en times ventetid eller mere vaerd for at faa et bord der... Det var det.
Efter otte dage med den slags traenger man til en pause. Vi er nu taget til Chile, og er endt paa stranden Ritoque. Og med paa stranden mener vi PAA stranden i et dejligt hostel. Her bliver vi i 3 dage, maaske 4, tja, maaske 5. Vi tager ud og surfer om en time. Vi maa hellere skynde os tilbage til stranden. Vi er inde i byen for at fa internet. Derhjemme er de hippies 😊

Kys og Kram fra anders og martin

Tot: 0.116s; Tpl: 0.067s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb