Mendoza --> San Carlos de Bariloche

Published: October 26th 2010

Vi beklager mange gange at billederne halter lidt efter. Computerne hernede er ikke alle sammen tip top, et faktum der sammen med en del andre ting goer sydamerika lidt anderledes end hjemme. F.eks. i Argentina bestiller man ikke en lille boef, man bestiller bare en boef, og den er stor, meget stor, det´rart. Og her spiser man aftensmad mellem 10 og 11 og i byen klokken 3 stykker. Et andet flot eksempel er hvordan man bruger hornet. I Danmark kan det betyde to ting: "pas paa", eller "DU er en idiot". Her er det meget mere diverst. Udover de foerstnaevnte betyder det f.eks. ogsaa "hej ven, jeg vil have din opmaerksomhed, du maa gerne gaa foerst" eller "Ola Señorita, nice ass" efterfulgt af et pift ud af vinduet eller det kan vaere et udtryk for almen utilfredshed over at trafikken bare saadan helt generelt ikke helt fungerer efter ens eget hovede. Vi faar selv lov til at afproeve vores evner ved rattet (hornet) naar vi nok lejer en bil ved vores naeste stop som er Puerto Madryn paa argentinas oestkyst, som vi tager bussen til om lidt.
Den sidste uges tid har vi vaeret i henholdsvis Mendoza og San Carlos de Bariloche. Der er smuk natur begge steder. I Mendoza proevede vi kraefter med det vi havde haabet paa var frygtindgydende white river rafting, men maatte konstatere at baeverrafting i Bon-Bon land nok er mere skraemmende, da det ikke er saeson for det nu, det var der jo bare ikke nogen der sagde til os foer vi havde betalt. Men den hovedsagelige pointe med Mendoza er vinen, og vi fik os da ogsaa en dejlig vinsmagningscykeltur. Og dermed fik vi ogsaa brudt hemmeligheden omkring hvor alle Argentinas smukke ungmoeer gemmer sig; de er guider ved vinsmagningen. Fotografierne af disse er naturligvis offentliggjorte her. De blev fremskaffet paa mere eller mindre passende maader. Efter Anderses charmerende og gennemtaenkte saetning "Can we please have a picture of our beautifull guide before leaving" ikke faldt i vildt god jord hos den foerste pige, blev de fremtidige guider fotograferet paa mere diskret vis.
Fra Mendoza gik turen som sagt til Bariloche. Her har vi moedt utallige folk som vi har moedt i mendoza, salta, bolivia med mere. Man begynder snart at tro at vi er en del af en bitte lille gruppe paa et par hundrede personer fra europa der rejser i sydamerika og krydser hinanden i alle de byer der er naevnt i en guidebog eller to. Her er enormt flot, minder helt om norge/alperne. Vi er omgivet af soeer og sneklaedte bjerge. Her har vi sejlet i kajak, redet heste og taget paa cykeltur. Hoejdepunktet paa turen maa siges at vaere da vi valgte at drikke en kaffe paa det fisefornemme "Llao Llao Hotel", som de meget beskedent goer opmaerksom paa er en del af klubben for verdens bedste hoteller. Vi valgte ikke at spoerge hvor meget et dormroom kostede der 😊

Vi skriver til jer igen naar vi kommer til Buenos Aires eller noget!

KH Martin og Anders

24th November 2010
vinsmagningsdame 1

Jeg kan da virkelig godt forstå, at I har været på vinsmagning! Nu hvor man alligevel er i Argentina.-

Tot: 0.096s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 52; dbt: 0.0486s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb