Overfaldet

Chile's flag
South America » Chile » Easter Island
November 16th 2010
Published: November 16th 2010

Vil ikke komme med en laengere redegoerelse for Ritoque og Paaskeoen endnu, men lige fortaelle at vi er blevet overfaldet. Af alle steder at blive overfaldet, saa var det Paaskeoen. Alle havde fortalt os at det var sikkert at gaa i gaderne om natten, hvilket det er, men ingen fortalte os om farerne ved at tage i nationalparker om formiddagen. Her maatte vi forsvare os med pinde da blev vi overfaldet af 2 sure musvaager. Heldigvis var der ingen der filmede de to drenge der loeb for sit liv med en pind i hver haand svingende over hovedet.

Nu har vi det dog godt 😊

17th November 2010

det skulle jag velat se!
är ni säkra pa att det var musevager (ormvrakar)?? det har rejäla klor! tur att ni inte komtill skada. Kram
18th November 2010

Jag är ledsen att jag inte kunde förutse, vilka faror som skulle hota er på Påskön. Jag kunde helt enkelt inte komma på tanken att ni skulle utsättas för flyganfall. Förmodligen kom ni väl för nära ett bo. En gång när Karin och Åsa var små blev vi anfallna av en argsint svan, när vi var ute och rodde i en eka. Det var ganska obehagligt. Vi kunde inte springa från platsen utan fick ro av bara tusan och svanen nådde väl sitt syfte: att avlägsna oss från dess bo. Livet i Buenos Aires verkar lagom lättjefullt och ej så ansträngande. Då blir det kanske värre i Amazonas obanade terräng. Passa er för infödingarnas förgiftade pilar! Vi har det bara bra. Simma lugnt!
23rd November 2010

LOL
You got pwn'd
24th November 2010

Hitchcock!
Det lyder som en moderne version af "Fuglene"... Håber I har det godt nu :) kh Pernille

Tot: 0.055s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0231s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb