Visiting Cerro San Cristobal

South America » Chile » Santiago Region » Santiago
March 31st 2007
Published: March 31st 2007

Seuraavana aamuna lähdimme kohti Cerro San Cristobalia eli neitsyt Marian patsasta. Haimme viereisestä matkatoimistosta kartan ja suunnistimme hienon kaupunginosan poikki puistoon. Tällä alueella asuu ilmeisesti varakkaita, koska siellä oli paljon omakotitaloja sekä talot oli ympäröity muurein tai isoin rautaisin aidoin ja portein. Lisäksi joissain taloissa myös alaikkunoissa oli kalterit. Tarkoituksena meillä oli kävellä ylös asti noin 6km matka, mutta kun näimme telefericot eli pienet hissit päätimme mennä sellaisella puoleen väliin asti. Telefericon ovi ei mennyt kunnolla kiinni, joten piti vaan pitää paremmin kiinni toisesta reunasta 😊 Tässä kuva Lassesta kyydissä. Santigon kaupunki tulikin pian esiin mitä korkeammalle noustiin hissillä. Kyyti ei maksanut juuri mitään, olisko ollut euron?.

Puoleen väliin päästyä kävelimme loppumatkan ja vastaan tulikin kauniita näköalapaikkoja. Osa paikallisista käy kuntoilemassa lenkkeillen ja pyöräillen tällä kukkulalla. Tosin varmaankin vain hyvän kunnon omaavat, sillä mäkeä on ylöspäin monta kilometriä. Voin vain silmissäni nähdä isäni juoksevan täällä työmatkallaan. Näköalat olivat siis mahtavat ja patsaskaunis. Täällä näkyi turisteja olevan enemmän. Näimme myös kaksi ratsupoliisia, joiden kanssa menin poseeraamaan. Ei mennyt kauaa kun kuvaan tuli mukaan eräs kiinalainen mies ja viisi muuta räpyttelivät kuvia 😊.

Alas kukkulalta tulimme Funicular-junalla jonka raiteet menivät suoraan alas. Aika hurjan näköistä alkuun lähteä junalla suoraan mäkeä alaspäin, mutta se meni onneksi hitaasti eikä kukaan hakannut kirveellä köyttä poikki. Tulimme taas hiukan erilaisen asuinalueen kautta kotiin ja lähdimme melkein samantien erään suomalaisen Paulan kämpille. Hänen taloyhtiöön kuuluu oma uima-allas ja muutenkin aika luksuspaikalta vaikutti asunto. Oleskelimme siis altaalla muutaman tunnin vielä kun aurinko paistoi. Lasse kävi pulahtamassakin. Taas ymmärsi hiukan enemmän olevansa maapallon toisella puolella kun näki auringon laskevan "väärään" suuntaan siis itään. Illalla podin vähän kulttuurishokkia.

3rd April 2007

Wau
Hieno juttu, että voimme tämän kautta seurata kuulumisianne!Nauttikaa ja hyvää pääsiäisen aikaa.Lähdemme huomenna Ylläkselle lasketteleen.
4th April 2007

Hyvää Pääsiäistä!
Kyllä teidän kelpaa pääsiäistä viettää, kun Chilellä on Pääsiäissaaret ja kaikki!

Tot: 0.077s; Tpl: 0.017s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb