Vuoria ja suihkuja, Komisaario Palmu

South America » Chile » Santiago Region » Providencia
March 10th 2007
Published: March 10th 2007

Taas on ehtinyt paljon tapahtua, ja monta uutta paikkaa on nähty viimeisen merkinnän jälkeen. Sain kuin sainkin tutorini kiinni. Loppu hyvin kaikki hyvin. Pienenä miinuksena mainittakoon, että jouduin käymään turhaan 10 kertaa, ja kuten vanhassa sananlaskussa sanotaan, yhdestoista kerta sanoi toden. Tunnitkin ovat alkaneet, ja taso niillä on varsin vaihtelevaa. Vihaiset huumehipitkään eivät isommalti vaivanneet.

Kommunikaatiostrategian tunnilla käsittelemme mainoksia, eikä tunnilla ole mitään tekemistä kommunikaatiostrategian kanssa. Lisäksi siellä puhutaan subliminaalisista viesteistä kätevänä tapana vaikuttaa. Vaikka kyseessä onkin ensimmäinen markkinoinnin luentoni koskaan, soi minulla hälytyskellot jonkin verran. Miksei samantien kerrota totuutta foliohatuista, jotka ovat ainoa keinomme suojautua avaruuden ajatuskaappareita vastaan? Muina aineina minulla on Chilen ekonomiaa, joka ei ole vielä alkanut, espanjaa, ja kv-markkinointia. Tunteja on siis yhteensä neljä. Tuntuu, että joku niistä saattaa pudota matkan varrella pois. Kyllä täällä kouluhommat ovat pikkuhiljaa alkaneet toimimaan. Yllättävän hyvin olen tunneilla viihtynytkin.

Ensimmäinen reissumme pois santiagosta kohdistui Cajun del Maipoon. Ei meidän pitänyt sinne missään vaiheessa mennä ennen kuin: Olimme syömässä kotona kämppisten, ja vuokraemännän kanssa. Vuokraemäntä oli kutsunut mukaan ystävättärensäkin, ja paljastuikin että tämä omistaa jonkinnäköisen kesäpaikan vuoristossa. Mainittakoon, että suomalaisilla olisi ollut samaan aikaan tuparit, joissa oli parhaimmillaan 70-80 henkeä. Lopulta poliisit tulivat keskeyttämään bileet. Harmi, että jäi itseltä hyvät bileet väliin....No, kuitenkin aloimme miettimään kaikille sopivaa ajankohtaa, ja päädyimmekin lähtemään heti seuraavana aamuna. Camille, vuokraemännän ystävä, heittäisi meidät autolla. Meitä ei tarvinnut paljoa houkutella. Starttasimme aamulla tshiileläiseen tapaan lähes tunnin myöhässä. Maisemat muuttuivat nopeasti santiagon jäädessä taakse. Tämä Camille oli Kolumbian Amerikkalainen, kaksoiskansalainen siis, hänellä on koti tässä keskustassa. Hänen "kesäpaikkansa" olikin sitten luku itsessään. Järkyttävän iso tontti, jossa puutarhaa ja uima-allas. Mökissä oli aiemmin vieraillut itse Dalai Laman sisko, joka ilmeisesti on tuon camillen kaiffareita 😊 Sitä kompleksia pitää pystyssä puutarhurimies, joka asuu samalla tontilla. Lisäksi Camille tekee työkseen keramiikkaa. Hänellä olikin melkoisen komea ateljee siellä samalla tontilla.

Aikamme altaalla loikoiltuamme tuumasimme dimin ja masamin kanssa lähteä käppäilemään aluksi Maipu-joelle, ja sitten siihen viereisille vuorille. Kyllä 40-kymppinen nainen, Masami siis, pärjäsi melkoisen hyvin! Yön päätimme nukkua dimin kanssa teltassa. Illalla uni maistuikin, kun oli koko päivän viilettänyt missä sattuu. Seuraavana päivänä menimmekin sitten vuoristoon oikein piknik-meisingillä. Vaelsimme eräälle vesiputoukselle, jonne panimme parkkiin. Oli aika huikee fiilis mennä jääkylmään vesiputoukseen suihkuun. Sieltä pikkuhiljaa sitten valuimme autoa kohti, ja lähdimme ajamaan santiagoa kohti. Matkalla ostin parikymmentä miljoonaa vuotta vanhan fossiilin. Hintaa kertyi päätä huimaavat 1, 40 euroa.

Pistän tuohon viereen noita kuvia, jotka saavat sitten puhua puolestaan. Palataan taas!

-lasse

21st March 2007

hei paratiisilaiset!
kyllä teillä kelpaa noiden puitteiden ja luonnon puolesta! tietää taas, kuka on asialla ja aikoo lyödä rahoiksi, kun muutaman kuukauden päästä alkaa huuto.netissä olla mitä kummallisempia fossiileja myynnissä! ;)
29th March 2007

hihii
tuo on kyllä vuoden taidepläjäyskuva tuo Lasse suihkussa (vesiputouksessa)!

Tot: 0.106s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0713s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb