Weekje door NP Torres del Paine.

Chile's flag
South America » Chile » Magallanes » Puerto Natales
November 30th 2007
Published: November 30th 2007

Hallo,

Na een bustocht, waarbij we een lekke band hadden en honderden vecuñas (kleine lama soort) langs de weg zagen, voeren we met zonneschijn in 1 uur met de catamaran over het opaal blauwe meer van Pehoe naar onze eerste Refugio. We hadden 6 overnachtingen in 3 refugio´s. Patagonische stormen, zon en regen hebben we ervaren. We hebben werkelijk 4 seizoenen in twee dagen meegemaakt. Bij Sena Otway Pinguins gezien. Gletsjers, ijsschotsen (met een blauwe gloed) maakten een diepe indruk op ons. De wandelingen met vergezichten, over beekjes en door bossen, heuvel op en heuvel af, zijn nu al onvergetelijk. De vlucht van de Condor (spanwijdte 4 m) op slechts 50 m afstand zal ons bijblijven, evenals de dag dat we de granieten rotsen van de Torres de Paine van dichtbij zagen. Vermoeiende en pittige klim naar boven, maar alle inspanning waard. Morgen (1 dec) vervolgen we onze reis naar Argentinie.

Tot: 0.055s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb