Gletsjer en vervolg reis in Vuurland

Argentina's flag
South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia
December 9th 2007
Published: December 9th 2007

We boften bij de Perito Moreno gletsjer, zon en vallende brokken ijs. De ijswand is ca 55 m. hoog en 2 en een halve km breed. De lengte van de gletsjer is 14 km. Wat een massa.... de rest (70%) blijkt onder water te zitten! De volgende dag reden we per bus (4 uur) van El Calafate naar El Chalten en zagen onderweg flamingo s. Rondom de berg Fitz Roy (ca 3000m), maakten we weer een aantal wandelingen. Over de ontmoetigen met andere reizigers kan ik een schrift vol schrijven, uit Belgie, Oostenrijk, Ierland, en Engeland, maar ook uit Chilie en Arg. zelf. Een ding hebben we met elkaar gemeen, het reizen zit ons in het bloed. Andere landen, cultuur en natuur zien en uitwisselen. We vlogen van El Calafate naar Ushaia waar we een aantal dagen zullen blijven. Momenteel is het 5 graden en sneeuwt het. Groeten uit Vuurland Tiera del Fuego.

Tot: 0.036s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 26; dbt: 0.0203s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1009.2kb