Botanisk have og uforløst shopping

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro
August 1st 2007
Published: August 10th 2007

I dag tog vi i botaniskhave. Den er anlagt for 199 år siden, og er kæmpe stor. Der skulle være over 5000 arter. Der er anlagt alléer af kongepalmer, vi så kakaotræ, kæmpebambus, kæmpeåkander og et orkide drivhus. Vi skulle fortsætte i shopping center efter den botaniskehave og det ’trak’ mere, så vi fik langt fra set hele haven. Jeg ville gerne have set et drivhus med kødædende planter, men det er nok mere en drenge-ting.

Vi tog en taxi omkring 15km sydpå langs kysten til bydelen Barra. Her ligger BarraShopping som er Latinamerikas største shopping center med 500 butikker. Vi bruget 6 timer, og der blev set på rigtigt mange butikker men ikke købt særligt meget, så igen var der en noget uforløst stemning over det, da vi ikke kunne mere. Jeg tror Annette var frustreret over at der var butikker vi ikke havde set. Jeg tror vi for vild og gik i ring i det ene hjørne af butikscenteret.

Til aften skal vi prøve et rigtigt brasiliansk churrascaria. Vi er blevet anbefalet havde der skal være et af Rio’s bedste kød-restauranter. Vi sad ved et rundt bord, med udsigt over havet og sukkertoppen, hvis eller det havde lyst.

Vi fik hver en brik med en grøn side ”Ja tak” og en rød side Nao obligado ”Nej tak”. Vi vendte den grønne side op og bordet blev fyldt med tilbehør til kødet.. Der var Onion rings, maniok fritter, stegte bananer, ris og ceasar salad. Nu begyndte de omvandrende tjenere at komme med kødspid, som de skar skiver af som vi greb med en slags pincet. De kom med oksefilet, oksefilet med ost, marineret svinekød, pølser, kylling, marineret kalvekød. Det var som om det galt om at få afleveret så meget kød som muligt på kortest tid.
Pludselig kom en tjener med et strudseæg, og jeg frygtede vi skulle have en kæmpe omelet, men heldigvis var det bare for at fortælle, at nu skulle vi have strudsekød. Efter kort tid måtte vi vende den røde side af brikken op og prøve at komme til bunds i maden. Herefter prøvede vi en salat bar, der viste sig, udover salat, at byde på fisk, skaldyr og sushi i lange baner.

Tania og Cristina to godt fra, men efter et par timer måtte vi stoppe og tage hjem, godt mætte. Selv Tania kunne lide kødet, men Cristina var den af
Kæmpe træ i Rio's botaniskehaveKæmpe træ i Rio's botaniskehaveKæmpe træ i Rio's botaniskehave

Prøv om du kan finde Cristina og Tania på billedet
os, der blev længst ved.

Tania og CristinaTania og Cristina
Tania og Cristina

Det var ikke svært at få Tania og Cristina til at stille op til fotografering her. Det er et kakaotræ :-)

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 51; dbt: 0.0542s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb