Rio set fra Corcovadobjerget og Sukkertoppen

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro
July 31st 2007
Published: August 10th 2007

Igen en dejlig morgenmads restaurant, vi kommer til at savne den friske frugt og juice til morgenmad.

Vi hyrede en chauffør fra hotellet til at tage os på sightseeing til kristusfiguren (Corcovado bjerget) 740m over byen og bagefter til Sukkertoppen. Man køre op til kristusfiguren gennem regnskov som støder lige op til byen. Vi gik det sidste stykke op til toppen, og mødte aber der var villige til at blive fotograferet mod betaling i bananer.
Der er en fortryllende udsigt over Rio, der er vand på tre sider og man ser lige ned på Rio berømte strande.

Vejret har i den seneste tid været forfærdeligt koldt, med regn og storm. Det har været de koldeste dage i 13 år, men vi er heldige. Vejret i dag er skyfrit og 23 grader.
Rio er en meget flot by, omkranset af strande, granitklipper og grønne bjerge dækket af regnskov.

Efter kristusfiguren tog vi til Sukkertoppen som er en granitklippe der rager op mellem strandene og havnen. Vi tog op med gondollift til 230m og derefter med en anden gondollift til toppen 396m.

Om eftermiddagen gik vi ned til Ipanema stranden. Bølgerne var enorme og der var advarsler mod at bade p.g.a strømmen. Det var ikke fordi der var vind af betydning, men de store bølger ude fra Atlanterhavet lavede en kæmpe brænding, og som sædvanligt når der var store bølger var der mange surfere.

Annette med Cristina og TaniaAnnette med Cristina og Tania
Annette med Cristina og Tania

Det er svært at få pigerne med på billeder, de prøver som regel at smutte når de ser kameraet
Ipanema kvarteret i baggrundenIpanema kvarteret i baggrunden
Ipanema kvarteret i baggrunden

boede lige midt i billedet 100m fra stranden
Udsigt mod Rio’s nordlige delUdsigt mod Rio’s nordlige del
Udsigt mod Rio’s nordlige del

Vi spiste dagen efter på en restaurant på pynten midt i billedet

Tot: 0.088s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0642s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb