Cristina 9 år

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa
July 29th 2007
Published: August 10th 2007

I dag fejrede vi Cristinas 9 års fødselsdag. For en gangs skyld var Cristina den første der vågnede, hun fik gaver og vi spiste morgenmad.

Der var ingen af os der gad gå til stranden, så dagen gik med at dase ved poolen, læse og spille kort. Som en overraskelse til cristina, havde vi bestilt fødselsdagsmiddag på en restaurant der ligger på den yderste pynt ved stranden hvor surferne holder til.

Vi gik derhen ved 5-tiden, i håbet om at se solnedgangen. Det er den eneste restaurant i Pipa med solnedgang over havet, desværre var det ikke helt skyfrit, så vi fik ’kun’ flotte skyer. Restauranten står på pæle ud i vandet, og da det var højvande da vi kom, måtte vi ind ad bagindgangen, mens bølgerne slog ind under gulvet.

Vi fik drinks lavet af frisk frugt, og sad og nød surferne og udsigten mens vores middag blev tilberedt. Cristina bestilte marineret oksekød på spid, Tania marineret kylling, og Annette og jeg fik grillede hummere på spid. Det har nok været jomfruhummere for vi fik otte hver. Da vi havde spist blev der bagt chokoladekager til os.
Det var en kølig aften, og inden desserten fordrev vi
Pipa stranden ved lavvandePipa stranden ved lavvandePipa stranden ved lavvande

Vi fejrede Cristinas fødselsdag på restauranten der står på pæle ved strandkanten
tiden med at springe længdespring på stranden, hvor vandet havde trukket sig tilbage. Efter maden gik vi lidt langs stranden, og gennem byen hjem og spillede bedst ud-af-ti Uno.

Desværre var vi uheldige aftenen før, og havde indbrud i vores værelse mens vi var ude at spise aftensmad. Vi fik stjålet kamera, telefon, gameboy + spil, en rygsæk, toilettaske og nogle kontanter der ikke var lagt i boks. Det var ret surt, men heldigvis mistede vi ikke noget der ikke kan erstattes, udover billeder for de sidste to dage.. Så rådet med at kopiere billederne ud på to sæt CDer og sende det ene sæt hjem med posten kan jeg varmt anbefale. Tyven har stået med vores billede CDer i hånden. I formiddags var jeg på politistationen og anmelde indbruddet. Det foregik med håndskrift og karbonpapir. Et andet held var at vi havde to kameraer med, så nu fortsætter vi med Annettes kamera.

30. juli 2007
Rejse fra Pipa til Rio de Janeiro
Så blev det den sidste dag i Pipa og på tide at pakke vores tasker. Isaac fra hotellet kørte os til lufthavnen i Natal, så vi kunne undgå endnu en gang vanvittig kørsel. I lufthavnen var flyet aflyst, men heldigvis kunne vi komme med et direkte fly til Rio en time senere.

Vi havde på forhånd reserveret en hotellejlighed på et hotel der hedder Ipanema Tower. Det ligger omkring 100m fra Ipanema stranden. Her er masser af plads, vi har to soveværelser, to badeværelser, stue, køkken og to fjernsyn.
Ipanema kvarteret og stranden skulle være mere fredelig og eksklusivt end på Copacabana.

Tania og Cristina hygger sig med Gameboy spil Tania og Cristina hygger sig med Gameboy spil
Tania og Cristina hygger sig med Gameboy spil

Billede fra samme dag den blev stjålet

Tot: 0.164s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 57; dbt: 0.1147s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb