Ipanema stranden i Rio

August 2nd 2007
Published: August 10th 2007

Ipanema strandenIpanema strandenIpanema stranden

Billedet er fra første dag vi var på stranden
Efter morgenmaden gik vi ned til Ipanema stranden. Vi blev straks antastet af strandseng udlejeren og fik strandsenge.
Vandet og stranden er skøn med klart vand og store bølger, ikke gigant store som i forgårs, men sjove. Jeg samlede muslingeskaller og Cristina og Tania kikkede på dem.

Vandet var selvfølgelig koldere end i Pipa, men det skal nok ha’ været 21grader. Når man ligger på stranden kommer der hele tiden sælgere forbi (ca. hvert minut). De vil sælge håndklæder, is, grilmad som de tilbereder på stedet, tørklæder, hængekøjer, kokosmælk, smykker, tatoveringer, drikkevarer, … næste hvad som helst. De er heldigvis ikke så påtrængende og går hurtigt videre når vi rystede på hovedet.

Tania og Cristina gad ikke have badetøj med på stranden, så det var dem der først blev trætte af at være der. Det gjorde ikke noget for Annette og jeg havde sprunget solcremen over.

Så ville pigerne gå i forretninger igen. Nu blev det lidt svært at skjule at det er rimeligt kedeligt at være påhæng til tre piger der er på shopping…. De samme butikker der bliver undersøgt igen og igen. Der var ikke særligt mange ting der er faldet i deres smag, og det
StrandlivStrandlivStrandliv

Billedet er fra første dag vi var på stranden
er ikke specielt billigt, eller også er jeg bare blevet forvendt at prisniveauet i Bolivia. Det blev til en gennemgang af endnu et shopping center, og endnu en tur op og ned af hovedshopping gaden i Ipanema. Ved 6-tiden var pigerne og jeg helt færdige. Vi havde spist en stor frokost på en restaurant, så vi købte ind til lidt aftensmad på hotellet (brød, ost, mango, nudler, vin, peberfrugt, vand… 270kr). Efter vi havde spist spillede vi Uno igen og så fjernsyn. Der var mange flere kanaler end vi har derhjemme, så Cristina var helt opslugt.

Rio er en fantastisk by, smuk, stor, strande, bjerge, frodighed, regnskov. Vi så mest til den sydlige del af byen og kunne godt havde brugt mere tid. Desværre er der også en bagside af Rio, som er de allestedsværende advarsler om overfald, røveri og tyveri. Overalt bliver man advaret om kun at medbringe det allermest nødvendige, kun køre taxi om aftenen, ikke gå langs stranden om aftenen… Det er trist at det er sådan, for det ligger hele tiden i baghovedet og giver en lidt paranoid stemning. Så det er blevet lidt tyndt med billeder fra Rio da vi ikke kunne have kamera
Store bølger på Ipanema strandenStore bølger på Ipanema strandenStore bølger på Ipanema stranden

med overalt.

Det karakteristiske fortov som går langs Copacabana og IpanamaDet karakteristiske fortov som går langs Copacabana og Ipanama
Det karakteristiske fortov som går langs Copacabana og Ipanama

Billedet er fra første dag vi var på stranden

Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0579s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb