Fra Buzios og Rio


Advertisement
Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro
February 20th 2007
Published: February 20th 2007
Edit Blog Post

BuziosBuziosBuzios

Hanna er lei av at dataen er treig
De siste dagene i Buzios brukte vi paa aa dykke, slappe av og spise masse god mat. Vi fant en restaurant som het Don Juan som ble yndlingsrestauranten vaar. Der spiste vi de siste 3 kveldene for vi dro til Rio. Dykkinga var ogsaa kjempe goy, og vi saa 3 kjempe store skilpadder. Vi tok nesten paa dem.

Onsdag 7. dro vi inn til Rio. Vi var straalende fornoyde med aa ha booket oss inn paa samme hotell som det vi skulle mote opp paa til GAP turen.. Helt til vi fant ut at vi hadde tatt feil dato og mott opp 4 dager for tidlig. Men det var jo egentlig like saa greit for vi fant fort ut at det var nok av ting aa gjore i Rio. Forst flyttet vi til et ungomshostel ettersom det ble litt for dyrt for aa bo paa GAP hotellet. Der bodde vi paa dorm med 6 andre gutter. Vi ble kjent med endel nye folk, blant annet 2 norske jenter (Tone og Silje) som viste seg aa vaere paa samme GAP tur som oss. De fant vi raskt tonen med=)
Den forste dagen i Rio var vi paa hanggliding noe
BuziosBuziosBuzios

Evelyn koser seg med notter paa stranda (Beste cashewnottene vi noengang har smakt!)
som var utrolig morsomt. Vi ble hentet av han vi skulle hangglide med paa hotellet, Eduardo. Det forste han sa naar vi hadde satt oss inn i bilen var: "I'm so cracy". Saa vi ble litt nervose begge to. Men det gikk fort over! Vi motte vente ganske lenge paa den riktige vinden, men det var verdt aa vente paa for utsikten var helt fantastisk. Rampen vi hangglidet fra laa ca 500m over byen, vi floy i ca 10 minutter og landet paa stranda. Paa kvelden dro vi til Lapa (der alle utestedene er i Rio) sammen med resepsjonisten fra hotellet og noen venner av han. Vi var en gjeng paa ca 8 som dro sammen. 3 av disse jobbet for GAP, og en av dem viste seg aa vaere lederen av GAP turen vaar. Saa vi folte oss ganske trygge naar vi stod i en bakgaarsgate og danset sammen med hundrevis av andre folk til sambamusikk.
Ellers saa har vi vaert paa Fatboy Slim konsert, shoppa litt, og slappet av paa Copacabana og Inpanema. (Copacabana er forresten ganske oppskrytt syntes vi.)

Paa mandag var vi paa favelatur. Totalt i Rio bor det ca 1,8mil mennesker i favelaene.
BuziosBuziosBuzios

Fiskebaatene som ligger utenfor sentrum
I den vi var i bodde det ca 40 000. Vi ble kjort med motorsykler fra utkantet til toppen av favelaen (uten noe som helst utstyr og med den beskjeden om at hvis du gaar av paa hoyre side svir du av deg benet. ) Derfra gikk vi gjennom favelaen i ca 3 timer. Vi gikk innom et kunstgalleri som hadde utrolig fine bilder. Eierne av galleriet prover aa oppfordre barn i favelaen til aa male. De gir dem bl. a malingskurs og stiller ut bildene dems. Langs veien motte vi ogsaa mange barn som vile selge ting de hadde laget selv. Organisasjoner pleier aa oppfordre dem til aa lage og selge ting istedenfor aa tigge. Saa var vi innom et barnehjem for aa hilse paa barna der. De var kjempe sote alle sammen!
Vi var i favelaen paa en relativt rolig dag, og folte oss ganske trygge. Guiden vaar kjempe flink. Det eneste han advarte oss mot var aa ikke ta bilder hvis vi saa noen snakke i walkie talkie, eller hvis de hadde maskingevaer. Dette er nemlig doplangere som holder utkikk etter politiet.

Naa skal vi videre med GAP. Vi gleder oss til aa ikke ordne
BuziosBuziosBuzios

Ringer hjem...
med hosteller, buss og alt saann! Vi klarte faktisk aa ende opp uten noe sted aa bo etter Fatboy Slim konserten og motte sove paa sofaen paa hostellet (som luktet svette). Naa som vi allerede har mott turlederen vaar gleder vi oss enda mer!

Susser og nusser fra Hanna og Evelyn


Additional photos below
Photos: 85, Displayed: 24


Advertisement

BuziosBuzios
Buzios

Evelyn prover aa faa ut litt saft av den kjempe torre appelsinen og tok hele i en jafs
Cabo FrioCabo Frio
Cabo Frio

Paa slutten av en solfylt dag :)
BuziosBuzios
Buzios

Kveldsmat paa Don Juan, yndlingsrestauranten vaar
Cabo FrioCabo Frio
Cabo Frio

Vindfull dag paa stranda
BuziosBuzios
Buzios

Her pakker vi for aa dra til Rio
BuziosBuzios
Buzios

Sentrum
BuziosBuzios
Buzios

Sambaband som vi fant paa vei hjem
RioRio
Rio

Paa vaart fancy hotell som hadde kanaler som de ikke bare sendte brasiliaske saapeserier og vi fikk frokost paa rommet :)
Rio, Che LagartaRio, Che Lagarta
Rio, Che Lagarta

Her spiser vi frokost, litt slitne etter Fatboy Slim konserten
Rio, Che LagartaRio, Che Lagarta
Rio, Che Lagarta

Kjempegulerotter som vi brukte en halvtime paa aa spise opp
Rio, Che LagartaRio, Che Lagarta
Rio, Che Lagarta

Vasker klaer paa en regnvaersdag
RioRio
Rio

Her spiser vi middag den forste kvelden i Rio
Rio, Santa ClaraRio, Santa Clara
Rio, Santa Clara

Evelyn er fornoyd med sine nye klaer
Rio, Santa ClaraRio, Santa Clara
Rio, Santa Clara

Frokosten som vi fikk levert paa rommet
HangglideHangglide
Hangglide

Paa vei opp gjennom nasjonalparken til plattformen vi skulle hangglide fra
HangglideHangglide
Hangglide

Plassen hvor alle gjorde seg klare
HangglideHangglide
Hangglide

Utsikten fra plattformen vi lop ut fra


21st February 2007

Jeg blir så misunnelig! Det er dårlig gjort... Jeg ringte bendik i går å leste opp mailen din. Jeg tror han gleder seg til å komme hjem å skrive i bloggen:) Nå er det late dager med vinterferie og mor ute av heimen:P Det er virkelig delilig med litt fri. Sender en litt mer utfyllt mail senere jeg. Så dere kan være oppdatert på all sladderen:P Kos dere på GAP tur og pass på hveandre! Susser fra Marte
24th February 2007

ohyeah!
Dere jenter...jeg skal si dere en ting jeg, at i Bardufoss for 2 uker siden var det 22-25 minus hver dag hele uka:) jeg synes det er deilig at det er kaldt jeg. Slipper jeg å tenke på solkrem hele tiden også. Jeg skal opp igjen til søndag, så da blir det fint med 3uker øvelse ute i det fri:):):) 3 uker ja, you heard me. det blir nesten som en ferie i Brasil. Guro er også i Brasil nå. i Rio de Janeiro. Jeg bruker ikke tid på å være misunnelig på dere hvis det er det dere tror. Lots a luv in tha club :* <3
24th February 2007

Hei jenteeer!!
Hey babes! Nydelig å se på alle bildene og lese bloggen dere skriver, dette ser fantastisk ut! :D Kos dere massemasse, sender kyss: Èn....To....TRE! Catch! Der ja, det var såvidt.. ;) Venter i spenning på fler updates! Take care ;)
25th February 2007

Altså...
... jeg skal ikke bruke tid på å misunne meg jeg heller sånn som June heller ikke gjør, jeg vil bare si at vi savnet dere på Sjas bursdag, og - som kanskje et lite plaster på såret så kommer bildene ut på Sol så fort jeg kommer meg hjem til Oslo igjen :) Miss you. Dere er søte - ikke jeg! Hehe. Nuss
25th February 2007

Forresten.
Forresten... Jeg synes dere begynner å bli litt brunere jeg? Har dere sånn fancy knapp på kameraet sånn som jeg også har - sånn at alt blir mye mørkere? ' Sure looks like it ;)
28th February 2007

hei hei
ser ut som dere stor koser dere! =) mange fine bilder dere har tatt. får skikkelig lyst til å dra på en slik tur jeg også. her hjemme har det ligget på -10 og det har snødd så mye at E18 er stengt på sør landet.(hvor det ikke pleier å snø stort om vinteren) ønsker dere en riktig fin tur videre og gleder meg til å høre mer om reisen deres. (",) Klem Elise
2nd March 2007

hilsen fra norge
Hei Evelyn!! Morro å se bilder av dere fra laangt borte fra. Ha fortsatt en fin tur...og kos dere i varmen! (Vær forsiktige!!!!) Lotte og Ulrikke hilser! Klem,Gry
3rd March 2007

Feliz Cumpleaños
Hi Evelyn!! Happy Birthday!! See you tonight ;) Kisses!
5th March 2007

halla. ser ut som dere har det gøy! det er bra. hanna: du har fått med deg at metallica kommer til oslo til sommern? hehe. prekast André
10th March 2007

Enda enda enda en hilsen!
Nå begynner det å bli lenge siden jeg har skrevet til deg. På grunn av det har skjedd så mye rart. Først var jeg på Trysil. Der sto jeg på slalom og gikk på ski. Så dro vi til Anne Mette. Det fikk jeg se på TV og spise godteri. Det var deilig etter ei hel uke uten TV på Trysil. Så dro vi til mormor og morfar. Det var gøy å endelig få møte dem igjen. Da jeg kom hjem hjem ladge jeg en megasvær snømann, den var høyere enn meg. I dag har jeg vært på kafe og kino med mamma, Åse, Lars Kristian og Hans Einar. Takk for kortet du sente, jeg ble veldig glad. Jeg tenker mye på deg og savner deg. Håper det går bra med dere. Det er moro å se på bildene dere sender. Hangliding så morsomt ut. Hilsen Bendikbror

Tot: 0.133s; Tpl: 0.015s; cc: 15; qc: 24; dbt: 0.0555s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb