Forste ferieblogg!

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro » Búzios
February 3rd 2007
Published: February 3rd 2007

Naa har vi vaert i Brasil i 5 dager, og allerede har vi opplevd saa utrolig mye. Alledere paa flyet fra Paris ble vi kjent med et brasiliansk ektepar som ble vaare reddende engler! Takket vaere dem kom vi oss frem fra Rio til Buzios i god behold. ( Bortsett fra en buss feil.) Da vi kom frem til Buzios var det rett til byens fineste strand, Playa Geriba. Etter aa ha innstalert oss paa Buzios ikke akkurat fineste Hostel. Der bodde vi paa rom med 4 andre jenter, og ganske mange fler bedbugs! Det fine med aa bo saann er at vi lett kom i kontakt med de andre som bodde der. Vi har blant annet blitt kjent med 2 fra Chile og 2 argentinske gutter, Diego og Miguel som har blitt vaare forste reisekompiser. Diego og Miguel ble vi kjent med mandag kveld, og siden har vi vaert som Tuppen og Lillemor=)
Vi har blant annet vaert paa seiltur i en by som heter Cabo Frio. Der var vi ogsaa med paa dansekurs paa stranda (noe som faktisk var veldig goy ettersom det var fullt av folk og live musikk). Stranda der har vaert den fineste hittil!
Buzios HostelBuzios HostelBuzios Hostel

Bakgaarden paa det forste hostellet vaart

Etter 3 dager byttet vi hostel til noe som laa mer sentralt. Det var ikke akkurat saa veldig lett ettersom resepsjonisten ikke kunne verken spansk eller engelsk! Ellers saa har vi vaert paa 6-7 av Buzios strender. Vi har snorklet, spist utrolig mye god mat, og vi har fremdeles ikke klart aa spise alene en eneste kveld! Vaeret har vaert ganske bra, og temperaturen ligger paa mellom 30-35 grader. Helt greit med andre ord! Det eneste vi har aa utsette er solbrenthet, gnagsaar og noen ganske mange myggestikk. Men det stopper jo ikke oss.
Naa har vi ca en uke igjen her for vi drar inn til Rio, og den har vi tenkt aa bruke paa aa dykke! Det gleder vi oss til=)

Vi savner hjemme litt, men har det veldig bra! Helt greit aa tenke paa at dette skal vaere hverdagen vaar i 6 maaneder til.

Nuss og suss fra Hanna og Evelyn 😊

Playa GeribaPlaya Geriba
Playa Geriba

Dette er den aller forste strandturen vaar! (Hanna har det helt greit)
Playa GeribaPlaya Geriba
Playa Geriba

Evelyn som spiser mais
Buzios Hostel

Her prover vi aa laere bort idiot til Raul og Diego
Buzios Hostel

Hanna som henger opp klaer
Buzios Hostel

Dette er saann armen til eve saa ut naar hun vaaknet den forste dagen
BanantreBanantre
Banantre

Paa vei hjem fra stranda
Buzios sentrumBuzios sentrum
Buzios sentrum

Dette er stranda som ligger naermest sentrum
Cabo Frio

Stranda som er den fineste vi har sett hittil

Oss paa stranda

Baattur med Diego og Miguel

Hanna som drikker kokosnottmelk

Kveldsbilde paa stranda

Hanna, Miguel og Diego som gaar langs stranda
Cabo Frio

Paa stranda, vannet var ca 25 grader :)
Cabo Frio

Baatbrygga, ikke akkurat som brygga i tonsberg men..
Pousada das AmreicasPousada das Amreicas
Pousada das Amreicas

Hanna fikk gnagsaar av slippersene og demonstrerer her hvor vondt det gjor
Pousada das AmericasPousada das Americas
Pousada das Americas

Her er rommet vaart paa det hostellet vi har flyttet til
Pousada das AmericasPousada das Americas
Pousada das Americas

Kveldsmat paa rommet (det kostet 16 kr for tre pizza greier, og vi ble veldig mette ogsaa!)

3rd February 2007

i am so jealous i could puke.. hehe!! kos dere videre a jenter!!!

søte
Hei jenter, dere er så utrolig skjønne! Smeltet hjertet mitt på det første bildet på bussen der<3 ;) Jeg er glad i dere jeg jentebabyer. puss

Heldiggriser!!!
Kjære søte jenter. Dette ser da bare helt nydelig ut. Bortsett fra myggstikk og gnagsår. Kanskje griet med litt vondt ellers hadde det blitt for bra! Det nærmeste jeg har kommet noe så varmt i dag er badstua på centrum trim. Husk å drikke nok vann og sov nok så går det sikkert bra. Mamsen

hilsen til Hanna
Jeg har det bra, og jeg har hørt at du også har det bra!@?#%"`¤,. 3/2 gikk jeg på ski sammen med papapa,vi gikk ca to kilometer. Det var veldig moro! I dag har vi gått på skøyter. Det gikk sabla fort! Håper du har det bra og gleder meg til du kommer hjem igjen!
5th February 2007

Hei!!
Så bra å se at turen endelig har kommet i gang:)må si jeg misunner dere..føler at hverdagen her hjemme blir litt stusselig nå ja...skal ta en liten uke i paris etter eksamen,men det er jo langt fra så eksotisk som deres reisemål da..hehe..take care! beste hilsner fra Maise
6th February 2007

Ååå jeg husker dere fortalte meg om denne stranda. Er den like bra som dere trodde? Eller bedre? :P Forresten... nice hat Eve :D Jeg lurte på om dere ike kunne spørre han mannen med sprettrumpe på bilde nr. 3 der om ikke han vil selge den. Jeg vurderer å gi brodern en tullegave, og den her hadde vert midt i blinken ;D Jeg forventer litt dykkebilder også dere... Kos dere videre og ta masse bilder. Og ikke glem videoene!! Stor kos

hola garotas
how is everything in buzios?? Well, we really enjoyed meeting you and we spent a great time together :D we are sending you the pictures See you soon in buenos aires!!!

Tuppen og lillemor:)
Hi chicos Everything is todo bien in Buzios :) How was it to get back at school? We are really looking forward too meeting you again in BA! And we are expecting you to take us out dancing as you promised:)
6th February 2007

enda en hilsen til Hanna og Evelyn.
Savner deg veldig! Gleder meg veldi til du kommer tilbake. Har snødd masse i dag.Tor har vært her i dag, det var hyggelig. Vi spsite pizza. Husk å skrive tilbake på eskog@broadpark.no. Jeg er veldg glad i deg!!!!! Hilsen Bendik
7th February 2007

Hei jenter! Nå har jeg akkurat kommet hjem fra kalde Trysil, der temperaturen er på -17 grader. Det er en litt annen verden enn dere lever i:) Så bra å høre at dere har fått noen reisekompiser! Pass på hverandre og kos dere sinnsykt masse:) Skal hilse fra Sindre forresten. Store suss fra lillesøs:)
7th February 2007

enda enda en hilsen til Hanna
Gleder meg enda mer enn før. Jeg gikk alene hjem fra skolen og det var ikke noe spes, bortsett fra at jeg mistet den gamle hansken din. Marte laget kyllingsalat til middag og det var veldig godt. Særlig hvitløksbaguetten. Håper du og evelyn har det koselig.
9th February 2007

YoChmow!
Hei! Kjenner vi blir litt misunnelige her vi sitter i snøværet i oslo ja :) må si dere har draget på noen sæxy mannfolk, jentah! og vi forventer å se noen snaxene moves på danseglvet når dere kommer tilbake. I kategorien samba-beachmoves :D kos dere videre! Vi er fortsatt like glad i dere, på tross av alle myggstikkene. Løøøv Nat og Ida
11th February 2007

Hilsen fra Haugefjellet
Vi har nå fått lest gjennom det som er skrevet og sett på billedene! Flott! God tur videre! Klem fra mormor og morfar!
13th February 2007

Hei!! Fint å se at dere koser dere og har det fint. Hørte at dere har kommet til Rio og skal videre til Baires. Venter spent på neste "reisebrev", blir jo litt utålmodig som forelder. Bon voyage.
14th February 2007

Hils
Seinde ei lita hils te søster fra storbror i Norge. Regner med at dere har det bra og passer på hverandre. Håper turen i favelaen var interessant! Gleder meg til å se videre poster på bloggen. Kiip it øpp!
14th February 2007

Kos dere, heldiggriser!
Dette ser jo bare helt knall ut! Kos dere skikkelig! Her i gamlelandet fryser vi og biter neglene av hverandre!
17th February 2007

Svar
Hei! Det er saa utrolig koselig med tilbakemeldinger om at dere folger med! Naa er vi i Parati, og er midt under karnevalet. Noe som er en kjempe opplevelse! Turen til favelaen var helt fantastisk! Vi har tatt haugevis av bilder som vi skal faa lagt ut naa ilopet av de neste dagene! Vi storkoser oss hver eneste dag, og nyter det aa vaere her nede=) Masse hils tilbake te han storebror i Oslo! Prov aa ikke frys for mye der borte:P
21st February 2007

hei snuppa evelyn=) ser ut som det har det utrolig bra der nede=) ska innrømme at jeg blir misunnelig på dere når jeg ser alle de fine bildene=)hehe kos dere masse da! drikk litt kokosnøtt for meg oxo=)hehe tulla.....haha klem fra stokke berta....anita=)
25th February 2007

Ser bra ut damer.
Ser ut som dere har det bra jenter. Det er godt!! Vi har vært på Trysil og storkosa oss. Gått masse på ski. Bendik kommer aldri mer til å gå på smørefrie ski. Det går for seint!! Vi har hatt fantastiske turer både med og uten barn. Kjell og jeg sprang en tur på ski. Varte i tre timer og vi hadde ikke sjans til å sitte og spise, vi var for svette og var redde for å bli kalde. Bendik var i badstua og rulla seg i snøen i 27 kalde grader. Tøff unge! Bendik er en racer på slalolm. Instruerte mora som han syntes kjørte for seint. Syntes sjøl jeg var ganske tøff! Var innom Anne Mette. Rikke er i Budapest og satser på vetrinærutdanning. Line tar journalistutdanning i Volda. Det er bra! Som dere skjønner, livet er ved det samme. Masse hilsner fra mora di!

Tot: 0.103s; Tpl: 0.029s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb