Rio de Janeiro!

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Rio de Janeiro » Copacabana
September 27th 2006
Published: September 29th 2006

Sporvognen...Sporvognen...Sporvognen...

...med alle de glade brasilienske boern :-)
Wow - Hostel 400 meter fra Copacabana. Temperaturen er fornuftig og de graa, disede skyer klaeder bjergene omkring Rio. Stranden er naesten tom (brasserne fryser!) og gaaturen var smuk med Jesus-figuren i baggrunden og Sukkertoppen for enden af stranden. Tilbage paa vores hostel, et foroevrigt fantastisk hyggeligt sted, fik vi velkomst-caipirinha og tropiske frugter. Vi var gaaet paa rov i det lokale frugt-supermarked med frugter vi aldrig havde set foer. Den lokale juicebar (a.k.a. Suco-manden) er ogsaa vaerd at naevne; for en 5'er, af den danske slags, faaes frugtjuice og blends der smager, saa englene synger. Hvem sagde eksotisk paradis?

Vi bor so sagt paa et rigtig fedt hostel. Det er et Lotte og Mathias har fundet. Det er virkelig hyggeligt at faa selskab af dem - og ligeledes en rigtig fed oplevelse af moede dem her paa den anden side af jorden. De har planer om at rejse til Buenos Aires efter Brasilien, saa vi kommer nok til at se endnu mere til dem :-)

Rio dag 2
Vi sov lidt laenge (i hvert fald efter Lottes standard:-)) og besluttede derefter at tage til bydelen Santa Teresa for en koeretur i den lokale sporvogn, der snoerkler sig vej op ad bjerget. Rio er beboet alle mulige og umulige steder, ogsaa paa de stejleste bjergskraenter. Det viste sig at vaere et super idyllisk omraade med smalle gader, brosten og koloni-stils huse i smukke farver. Boernene havde aabenbart lige faaet fri fra skole og vrimlede frem til det, der viste sig at vaere Brasiliens svar paa Halloween's Trick or Treat. Alt i alt en super oplevelse, der som I kan se, resulterede i gloedende digitalkameraer :-)

Af nogle af de andre gaester paa vores hostel havde vi faaet anbefalet konceptet Rodicío, all you can eat, paa en lokal pizzarestaurant, hvis specialiteter er banan-kanel samt jordbaer-chokolade pizzaer! Mathias og Hans indledte en spisekonkurrence, som til Hans' store fortrydelse blev vundet af Mathias.

VM-grafittiVM-grafitti
VM-grafitti

i Santa Teresa
Ananas-republikken!Ananas-republikken!
Ananas-republikken!

Leve ananas-republikken.
Santa TeresaSanta Teresa
Santa Teresa

En gade i Santa Teresa og jeg :-)

Tot: 0.082s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0419s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb