Foz de iguacu

Published: January 23rd 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Foz 8 secs
2: Foz 12 secs
3: Foz 23 secs
4: Foz 26 secs
5: Foz 41 secs
Foz de Iguacu is gelegen in het Zuiden van Brasilie op de grens met Paraguay en Argentinie en is gekend omwille van zijn watervallen die 1 van de 7 wereldwonderen zijn. Er zijn in totaal 275 watervallen die over een lengte van ongeveer 75 meter naar beneden vallen waarbij er 12 miljoen liter water per minuut wordt verplaatst. Op vrijdag zijn we naar de Brasiliaanse zijde van de watervallen gaan kijken. Dit geeft een meer globaal beeld van de watervallen, waardoor je een idee krijgt van de grootsheid ervan. In het begin zagen we alles vanop een afstand om dan uiteindelijk tot dicht bij de watervallen te komen en een zicht te hebben op 'the devils throat'.
Op zaterdag zijn we naar Ciudad Del Este geweest in Paraguay. Dit is de stad waar je eender wat vraagt van electronica.. zij hebben het voor u, en dan nog aan zeeer voordelige prijzen!! De brasiliaanse Denise heeft ons begeleid naar en in het stadje. Na veel gedrum tussen de shoppende drukte (feestdagen) heeft Ellen uiteindelijk een notebook naar haar goesting gevonden. Terug aan de grenspost stonden er duizenden mensen aan te schuiven om hun goederen te laten registreren.
Vrijdagavond werd Bart na 4 weken bacterielast abcesvrij gemaakt op de operatietafel. Hij heeft deze bacterie opgelopen in Lencois en een eerste reeks antibiotica gestart in Arrajal. Deze bleek niet te werken en dan in Rio terecht gekomen in een gratis hospitaal. 6 tandarts assistent vrouwtjes hebben heel voorzichtig gevoeld aan het gezwel op zijn gezicht, echt grappig. Vervolgens weer nieuwe antibiotica, weer niet effectief. In Rio terug naar hetzelfde ziekenhuis geweest, beseft dat het echt vuil was daar, mensen aan bacsters tussen lege blikjes, vuile tafels, etensresten, ... Deze keer werd er een stuk uit de wonde gezogen en weer nieuwe antibiotica. Ook deze sloeg niet echt aan en bijgevolg heeft een dokter, nu 4 weken later, gezegd dat het een abces is. Het geheel is nu heelkundig verwijderd door een plstisch chirurg, maar heeft welliswaar een litteken achtergelaten.
20 december zijn we naar de argentijnse zijde van de watervallen geweest. Indrukwekkend, maar je hebt een minder globaal beeld van de watervallen omdat je er bijna middenin staat.
Op 21 december zijn we naar Itaipu gegaan, de (ondertussen niet meer grootste) dam ter wereld met een energiecentrale die in Uruguay 80% van de energie en 25% van Brasilië van elektriciteit voorziet! De dam zelf hebben we helaas niet gezien omdat we te laat vertrokken waren en de toer net begonnen was.

Brasiliaanse zijdeBrasiliaanse zijde
Brasiliaanse zijde

Neusdiertjes --> ze eten letterlijk alles

Tot: 0.117s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.077s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb