Paraty

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro » Paraty
December 19th 2009
Published: January 4th 2010

Paraty is een historische stad die bestaat uit gezellige kleine kasseistraatjes, een overvloed aan kerken, veel kleine winkeltjes, bars en restaurants. Het wordt omgeven door een fabelachtig berglanschap en een helderblauwe zee. Paraty werd belangrijk wanneer er in de 17e eeuw in Minas Gerais goud werd ontdekt. Vanaf dan maakte Paraty deel uit van de route om het goud van Brasilie (Rio de Janeiro) naar Portugal te exporteren. De Gold Trail is een weg van 1200 km die werd gebruikt om het goud te transporteren en verbindt Paraty met Diamantina. De Gold Trail werd nadien niet meer gebruikt omdat er door piraten aanvallen op de met goud beladen schepen voor Rio de Janeiro werden gepleegd. De Gold Trail staat sinds 2004 op de World Heritage List.
We zijn in Paraty een dag gaan stappen en de volgende dag hebben we een boottocht gedaan tussen de kleine eilandjes rond Paraty en naar de vele omliggende stranden.

Tot: 0.107s; Tpl: 0.015s; cc: 13; qc: 58; dbt: 0.057s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb