Bolivia

South America » Bolivia
December 28th 2006
Published: December 28th 2006

Bemærk at der er flere sider med fotos!!! Fra Cochabamba, hvor vi skrev sidst, fløj vi til Sucre. Ren luksus, men det kostede kun omkring 300 kr. Turen tog dog også kun 30 min, men de kunne alligevel godt nå at servere drikkevarer. Flyveturen sparede os for 15 timer i bus. Sucre var en hyggelig by. Den kaldes den hvide by, fordi de fleste huse i centrum er hvidkalkede. Miljøet var rart... Read Full Entry

Photos are below

SaltSalt
Salt

Saltbunden dannede flotte femkanter når saltet tørrede.
TrickfotoTrickfoto
Trickfoto

Man kunne lave sjove optiske trick på saltet.
Isla del PescadoIsla del Pescado
Isla del Pescado

Midt ude i salaren (saltørkenen) var der 60 øer med kaktusser paa. Vi spiste frokost ved øen paa billedet.
Landsby syd for salarenLandsby syd for salaren
Landsby syd for salaren

Her i denne landsby overnattede vi i nogle primitive vaerelser den første nat.
BjergeBjerge
Bjerge

Der var utrolig mange flotte landskaber paa turen. Her bjerge i solnedgangslyset.
Rygende vulkanRygende vulkan
Rygende vulkan

Vi saa mange vulkaner paa turen. Denne var aktiv og der kom røg op af den. Denne vulkan laa praecis paa graensen mellem Bolivia og Chile.
VarderVarder
Varder

Mange steder er det meget brugt at lave varder ved at stable sten ovenpaa hinanden. Nogle steder bruges de som vejvisere, men mange steder er der flere hundrede indenfor et lille omraade og de laves fordi de lokale tror det bringer held.
Flamingoer

Vi saa mange forskellige typer flamingoer, og vi kunne komme ret taet paa.
Flamingoer

Her er en anden type flamingo.
Flamingoer

Nogle søer var saa fulde af salt og mineraler at der var et tykt hvidt lag, som flamingoerne gik rundt paa.
Arbol de Pedras - stentræetArbol de Pedras - stentræet
Arbol de Pedras - stentræet

I den ellers ret øde ørken var der ogsaa flotte stenformationer, eroderet af vinden.
Laguna Colorado - den røde søLaguna Colorado - den røde sø
Laguna Colorado - den røde sø

Søen blev farvet rød af diverse mineraler og jernoxider.
Laguna Colorado - Den røde søLaguna Colorado - Den røde sø
Laguna Colorado - Den røde sø

Her var ret koldt og blæsende.
GeysereGeysere
Geysere

Dampen kom op af jorden mange steder og lugtede kraftigt af svovl.
Dalí ørkenenDalí ørkenen
Dalí ørkenen

Landskabet kaldes saadan fordi bjergene minder om et Salvador Dalí maleri.
Laguna Verde - Den grønne søLaguna Verde - Den grønne sø
Laguna Verde - Den grønne sø

Denne sø saa mere grøn ud i virkeligheden. Den farves af forskellige mineraler.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 20; dbt: 0.0567s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb